Czy wiesz, że są pewne rzeczy, które możesz zrobić na podstawie tego, jak ludzie działają mentalnie, aby zwiększyć popularność Twoich treści na Instagramie? Poznaj 5 faktów o ludzkich zachowaniach, które mogą ci pomóc w kontencie na Instagramie. Są rzeczy, które ludzi naturalnie przyciągają i lubią widzieć, i możesz użyć tych naturalnych preferencji, by zoptymalizować zawartość Instagrama. Poniżej znajduje się kilka prostych trików, których możesz użyć, aby Twoje treści były jeszcze lepsze.
Chcesz, aby ludzie myśleli, że jesteś godny zaufania i fajny? Użyj koloru niebieskiego.
Pierwszym z 5 faktów o ludzkich zachowaniach, które mogą pomów w budowaniu marki w social mediach jest świadomość tego, jak barwy wpływają na odbiór. Według Forbesa niebieski to niezwykle popularny kolor dla firm. Jest postrzegany jako godny zaufania, niezawodny, otwarty, odpowiedzialny i bezpieczny. Silnie kojarzony z niebem i morzem, niebieski jest spokojny i powszechnie lubiany. Dodatkowo, użycie niebieskiego koloru ma więcej polubień na Instagramie w porównaniu z innymi kolorami.
Ludzie kojarzą kolor niebieski z uprzejmością i otwartością. Kolor ten sprawi, że obserwujący będą częściej chcieli pozostać w kontakcie z wami, wynika z badania w Journal of Experimental Social Psychology. Czerwony, z drugiej strony, może sygnalizować niebezpieczeństwo i błędy. Neutralnymi, przyjemnymi barwami są natomiast odcienie zieleni i fioletu.
Świadome używanie koloru pomoże zatem pozytywnie nastawić odbiorcę do publikowanych treści.
Ludzie przetwarzają obrazy 60 razy szybciej niż tekst
Jednym z głównych powodów, dla których Instagram stał się jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, jest fakt, że jest to platforma wizualna. Według badań, nasz mózg rozumie treści wizualne 60 razy szybciej niż tekst. Ten fakt może się również przydać, gdy jesteś na Instagram Stories. Przesyłanie wiadomości na Instagram Stories może być bardzo kuszące, ale w miarę możliwości należy używać obrazów, aby odbiorcy szybciej otrzymywali wiadomości.
Kolorowe, oryginalne zdjęcia przyciągają uwagę i zainteresowanie odbiorców. Warto stawiać na wyrazistość i grafiki przedstawiające w centralnym punkcie obiekt, na który chcemy zwrócić uwagę odbiorcy. Dobrze też jest zastosować kontrastowe barwy pomiędzy pierwszym, wyeksponowanym planem a tłem.
Publikuj proste obrazy
Tak, ludzie przetwarzają obrazy szybciej niż tekst, ale ogólnie ludzie wolą proste zdjęcia. Ludzie lubią używać jednego lub dwóch dominujących kolorów z prostymi detalami. Na przykład, jeśli planujesz zrobić płaskie ułożenie z wieloma produktami, zalecamy skoordynowanie kolorów produktów, aby zawierał tylko jeden lub dwa kolory. W ten sposób nadal możesz uwzględnić wszystkie wiadomości, które chcesz, ale nie przytłoczysz odbiorców dużą ilością kolorów.
Ludzie używają Instagramu, gdy są znudzeni
Spójrzmy prawdzie w oczy, media społecznościowe to świetny pożeracz czasu. Z tego powodu ludzie nie są na Instagramie, gdy pracują, na randce (mam nadzieję!) Lub w inny sposób zaangażowani w codzienne czynności. Pamiętaj o tym, kiedy publikujesz. Lepiej jest publikować późnym wieczorem lub super wczesnym rankiem, kiedy ludzie nie pracują. Unikaj zamieszczania posterów o 9:00 lub 18:00, ponieważ ludzie są po prostu w drodze do pracy, szkoły lub do domu, więc rzadziej przewijają Instagram
Masz 2 sekundy, aby przyciągnąć uwagę
Jest tak wiele świetnych treści online, że ludzie nie mają dużo czasu na jeden obraz lub film. W rzeczywistości, gdy ludzie skrolują telefon, średni czas uwagi, według badań przeprowadzonych przez Facebooka, wynosi 2 sekundy. Twoim głównym zadaniem jest upewnienie się, że Twój wizerunek na Instagramie jest wystarczająco przekonujący, aby ludzie przestali i angażowali się w twoją zawartość. Przyciągnij wzrok, wywołaj pozytywne skojarzenia, zainteresuj Twoje konto w social mediach musi powinno prezentować się tak, by nie można było oderwać od niego oka. Spośród setek innych profili to Twój powinien być tym, w którego profil kliknie użytkownik Internetu. Masz na to tylko dwie sekundy!
Nasze 5 faktów o ludzkich zachowaniach, które mogą ci pomóc w kontencie na Instagramie pomoże Ci stworzyć konto, które odniesie sukces, Ty odniesiesz sukces.
Czy korzystasz z jakichkolwiek badań statystycznych lub opartych na zachowaniu ludzkim technik podczas tworzenia treści online? Daj nam znać w komentarzu poniżej.
Kiedy najlepiej opublikować post na Instagramie?
Badania pokazują, że najlepszy czas na dodanie posta na Instagramie to moment, w której użytkownicy szukają innego zajęcia/uwagi w pracy lub mają przerwę.
Wcześnie rano: niektórzy ludzie sprawdzają Instagram, zanim wstaną z łóżka, zaraz po przebudzeniu.
Przerwa na lunch w dni powszednie: od 11 rano do 13
Po pracy: od 17 do 20
Weekendowe popołudnia: czas, w którym większość ludzi śpi
Możesz zaplanować publikowanie swoich treści w tych godzinach, aby uzyskać większe zaangażowanie ludzi w danym momencie i zapewnić maksymalny zasięg.
Wpływ czasu publikowania posta a zaangażowanie organiczne ludzi
Każdy użytkownik mediów społecznościowych wie, że zasięg Instagrama nie jest już taki jak kiedyś. Poprzednio w każdym poście byłeś w stanie dotrzeć do wszystkich swoich obserwatorów, ale dzisiaj liczba ta jest mniejsza, ponieważ Instagram zaczął przykładać większy nacisk na płatne usługi reklamowe. Mimo tych zmian konta na Instagramie z lojalnymi followersami i wysokimi wskaźnikami zaangażowania mogą nadal osiągać wysokie zasięgi i rozwijać się.
Ponieważ cały algorytm nie jest publiczny, jednym z głównych czynników, z których korzysta Instagram, przy ustalaniu organicznego zasięgu i jakości postu jest zaangażowanie i odpowiedzi, które otrzymuje post, gdy jest wyświetlany wkrótce po udostępnieniu. Szybkość, z jaką post otrzymuje pozytywne zaangażowanie, jest ogromnym wskaźnikiem wykorzystywanym przez platformę do określenia, czy jest on wysokiej jakości i czy powinien zostać rozszerzony w kanale.
Sprawdź również:
- Wyświetlenia YouTube
- Subskrypcje YouTube
- Lajki Instagram
- Instagram Followers
- Polubienia Fanpage
- Wyświetlenia TikTok
- Obserwujący TikTok
- Obserwujący Twitter