Chcesz pisać lepsze treści w mediach społecznościowych?
Szukasz sposobów na zwiększenie zaangażowania na portalach społecznościowych?
Jesteś we właściwym miejscu! Poznaj 5 technik jak pisać treści na social media
Poniżej znajdziesz 5 sposobów na tworzenie dobrych treści, które zdobędą więcej polubień i udostępnień.
Czytając dalej, dowiesz się, co publikować, jak to powiedzieć i co działa najlepiej na Facebooku, Instagramie oraz innych portalach.
Chcesz stworzyć dobrze prosperujący biznes? Oto jak przekształcić swoją stronę na Facebooku w udany biznes. Poznaj 5 technik jak pisać treści na social media :
1. Poznaj swoich odbiorców
W tej pierwszej części są dwa kroki. Oba pomogą Tobie poznać, zrozumieć i lepiej dotrzeć do Twojego odbiorcy czy klienta.
KROK 1: Poznaj swoich odbiorców
Identyfikacja odbiorców to wiedza o tym, kim są Twoi przyszli klienci i czego chcą. Wymaga to stworzenia profilu, który odzwierciedla potrzeby twoich czytelników.
A możesz to zrobić dzięki znajomości preferencji, gustów i skłonności odbiorców.
Twoim ogólnym celem jest budowanie ich grona za pomocą strategii copywritingu.
Nie możesz jednak tworzyć dobrej treści, jeśli nie masz pojęcia, kim jest dana osoba lub czego chce. Przestań strzelać w ciemności i poświęć czas, aby poznać ludzi którzy szukają Twojej firmy.
KROK 2: Znajdź niszę swoich docelowych odbiorców
Aby poznać swoich odbiorców, możesz skorzystać z programów optymalizujących treść i analizujących ruch na Twojej stronie:
Google Analytics: pomaga uzyskać informacje o Twoich czytelnikach. Na przykład: dane demograficzne, preferencje dotyczące treści, preferowany kanał do pozyskania itp.
BirdSong Analytics: Jeśli chodzi o media społecznościowe, BirdSong to świetny sposób na analizowanie stron Facebooka. Daje on dogłębną wiedzę o tym, jak twój konkurent działa na Facebooku; pokazują typ treści, który dobrze działał. Nadal podaje skomplikowane szczegóły dotyczące konkretnej godziny i dnia, w którym uruchamiają interakcje na swoich stronach.
Fanpage Karma: To narzędzie pozwala zidentyfikować najbardziej zaangażowanych obserwatorów mediów społecznościowych Twojej konkurencji. Istotne może być poznanie przeciwności przy opracowywaniu treści.
Znajomość Twoich odbiorców jest najważniejsza. Większość postów nie dostaje kliknięć ani udostepnień, ponieważ nie była dostosowana do właściwych odbiorców.
Być może napisałeś świetne posty, ale fakt, że udostępniłeś je niewłaściwym osobom, marnotrawi twój czas i wysiłek.
Poświęć ten czas na poznanie osób zainteresowanych tym co robisz. Przełoży się to na większą konwersje i szybki wzrost aktywności.
2. Użyj chwytliwego nagłówka
W świecie online, a nawet w mediach drukowanych, każda treść jest początkowo oceniana według jej nagłówka.
To pierwsze co ludzie widzą lub chcą zobaczyć przed rozważeniem, czy przeczytać treść. Dzięki temu nagłówek jest jednym z najważniejszych elementów artykułu/postu.
Pisząc do odbiorców w Social media, wielu pisarzy zazwyczaj pomija ten aspekt. Może to prowadzić do tragicznych skutków, ponieważ nie podejmuje się żadnych działań, aby zaangażować czytelników do przeczytania.
W ostatecznym rozrachunku spowoduje to niski wskaźnik polubień. Podsumowując koniecznie musisz stworzyć nagłówek, który zainteresuje czytelników. Aby go wymyślić, należy wziąć pod uwagę następujące aspekty:
Trafność – Temat Twojego postu powinien być powiązany z nagłówkiem. To znaczy, jeśli mówisz o samochodach, twój nagłówek powinien dotyczyć samochodów, a nie rowerów. Nie staraj się używać nagłówków żeby tylko ktoś kliknął w twój post. Przyciągniesz ludzi, ale będą oburzeni ,że czytają treść która ich nie interesuje, co spowoduje ich całkowitą utratę.
Zwięzłość – nagłówek powinien być krótki i zwięzły. Krótsze nagłówki mają lepszą konwersje.
Liczebność – pisząc nagłówek, zrób punkt kwantyfikacji faktów za pomocą liczb. Ludzie są bardziej skłonni klikać nagłówki z liczbami, ponieważ są bardziej szczegółowe. Pozwalają też czytelnikowi dowiedzieć się, czego się spodziewać po poście.
Słowa klucze – to wyrazy lub frazy najczęściej wyszukiwane w Internecie, czasami są to logiczne związki, czasami sztuczne. Słowami kluczami są np. „zdjęcia na Instagram” albo „sukces w socialmediach”. Mają zmienną dynamikę i popularność.
Chcesz także używać różnych nagłówków do różnych portalach społecznościowych?
Stwórz unikalny nagłówek, który dobrze współgra z każdą z tych sieci społecznościowych. Badanie przeprowadzone przez Buffer i CoSchedule wykazało, że niektóre słowa były bardziej dostępne dla Facebooka, Twittera, Pinteresta i LinkedIn.
Chcesz również dodać element ciekawości do nagłówka, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia. Użyj kontrowersyjnej frazy, która od początku zainteresuje czytelnika.

3. Opublikuj post, który będzie chętnie udostępniany
Czynnikiem, który prowadzi do drastycznego zmniejszenia liczby kliknięć treści w mediach społecznościowych, jest fakt, że nie można go udostępnić. Choć brzmi to śmiesznie, duża część blogów nie ma takiej opcji.
Napisz dla swojego czytelnika i daj mu swobodę przesyłania kiedy i jak chce.
To zmotywuje ich do dzielenia się postem z osobami w swoich kręgach , w tym z rodziną i przyjaciółmi. Nawet przypadkowi obserwatorzy na Facebooku lub Instagramie mogą natknąć się na Twoje treści i przeczytać je.
Innym sposobem na udostępnianie postów w mediach społecznościowych jest dodanie ikon mediów społecznościowych do oryginalnych treści.
Niezależnie od tego, czy jest to blog, podcast, czy wideo … wyróżnij swoje przyciski, aby każdy, kto przegląda zawartość, z łatwością to zobaczył.
Poprosić czytelnika o udostępnienie zawartości. Można to zrobić na końcu postu. Zmotywuj czytelnika do dzielenia się treścią dzięki przemyślanej frazie. Ludzie lubią pomagać innym.
Stworzenie wezwania do działania poprowadzi czytelnika również do udostępnienia twoich treści. Szczególnie odnosi się to do sytuacji, w której dodanie CTA do strony na Facebooku może zwiększyć współczynnik klikalności o 285%.

4. Korzystaj z pomocy wizualnych
Informacje wizualne okazały się skuteczne w przekazywaniu informacji szybciej niż tekst. Przydaje się również do poprawiania treści i przyciągnięcia uwagi. W rzeczywistości czytelnik może kliknąć Twoją treść, ponieważ zobaczył w niej ciekawą grafikę.
Jako autor możesz wykorzystać moc, jaką mają aspekty wizualne w Twoich treściach. Jeśli przyjrzysz się zawartości stworzonej i opublikowanej przez firmy w portalach społecznościowych, wszystkie mają zazwyczaj dodane :
Obrazy
Infografiki
Filmy wideo
Gify
Ale jak widać w „The State of Social 2018”, bliższa analiza pokazuje, że posty z grafiką mają więcej udostępnień i polubień.
Sam portal Facebook odnotowuje średnio 8 miliardów wyświetleń filmów dziennie.
Nawet jeśli nie masz czasu lub umiejętności tworzenia własnych grafik, istnieją narzędzia takie jak Adobe Spark lub Canva które sprawiają, że jest to banalnie proste.
5. Geniusz tkwi w prostocie
Powszechnie wiadomo, że większość użytkowników online przegląda posty na Facebooku i Instagramie. Aby przyciągnąć ich uwagę, spraw, aby treść była łatwa do czytania.
Używaj prostego i nieskomplikowanego języka, który łatwo zrozumieją. Jeśli lubisz używać skomplikowanych i niezrozumiałych słów, unikaj ich całkowicie w postach w mediach społecznościowych.
Możesz stracić potencjalnych czytelników tylko dlatego, że pomyślał, że są „zbyt głupi”, aby zrozumieć, to co piszesz. To sprawia, że użytkownicy online niechętnie dzielą się treścią, ponieważ większość ludzi ma tendencję do dzielenia się tym, co wiedzą i rozumieją.
Aby zwiększyć prostotę swoich treści, wykonaj następujące czynności:
Używaj krótkich słów i zwrotów
Używaj krótkich i prostych akapitów
Użyj łatwych struktur zdań
Kiedy najlepiej opublikować post na Instagramie?
Badania pokazują, że najlepszy czas na dodanieposta na Instagramie to moment, w której użytkownicy szukają innego zajęcia/uwagi w pracy lub mają przerwę.
Wcześnie rano: niektórzy ludzie sprawdzają Instagram, zanim wstaną z łóżka, zaraz po przebudzeniu.
Przerwa na lunch w dni powszednie: od 11 rano do 13
Po pracy: od 17 do 20
Weekendowe popołudnia: czas, w którym większość ludzi śpi
Możesz zaplanować publikowanie swoich treści w tych godzinach, aby uzyskać większe zaangażowanie ludzi w danym momencie i zapewnić maksymalny zasięg.
Jak znaleźć najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie?
Określ strefę czasową docelowej grupy odbiorców: jeśli jesteś właścicielem lokalnej firmy, wiesz jaka jest strefę czasową Twoich odbiorców. Wyjątkiem od tej zasady jest to, że np. znajdujesz się w Las Vegas lub prowadzisz działalność związaną z turystyką, która jest wspierana głównie przez podróżnych.
Zapoznaj się z harmonogramem docelowej grupy odbiorców: jeśli twoja grupa docelowa nadal jest w szkole lub pracuje w godzinach od 9 do 17, to powinieneś opublikować post w porę obiadową (11: 00-13: 00) lub 17: 00-19: 00, kiedy większość ludzi wychodzisz z biura i rozmawia lub jedzie w transporcie publicznym.
Weekendy a dni powszednie: ostatnie badania wykazały, że zaangażowanie jest nieco wyższe w dni powszednie, ponieważ użytkownicy są w codziennej rutynie i korzystają z Instagram podczas długich podróży i przerw. Dni powszednie to optymalny czas na zaplanowanie postu na maksymalny zasięg i
Rozważając powyższe wskazówki, upewnij się, że podchodzisz do swojej strategii w mediach społecznościowych z dużą świadomością, aby uzyskać interakcje z czytelnikami.
Określanie, gdzie i kiedy klienci wchodzą w interakcję
Tworzenie treści, o których ludzie chcą rozmawiać
Media społecznościowe to potężne narzędzie do promowania i marketingu Twoich usług.
Jednak wraz z rosnącą liczbą treści udostępnianych na platformach społecznościowych samotnemu marketerowi trudno jest tworzyć treści, które są lubiane lub udostępniane.
Mimo wszystko, potrzebna jest działająca strategia, która wywrze wpływ na odbiorców w mediach społecznościowych. Nie poddawaj się i działa aż osiągniesz sukces! Nasze 5 technik jak pisać treści na social media pozwoli Ci osiągnąć sukces w Internecie, wiec do dzieła!
Sprawdź również: