Algorytm Youtube – Twój przewodnik po sukcesie
Wraz z nadejściem nowego roku zastanawiasz się nad założeniem kanału na Youtube? A może jesteś weteranem tego serwisu i chcesz odświeżyć publikowane przez Ciebie treści? Wiesz, że w ten sposób możesz osiągnąć swoje cele i przyciągnąć widzów? Niezależnie od sytuacji, znajomość algorytmu jest kluczem do osiągnięcia jakiegokolwiek sukcesu na tej platformie. Algorytm Youtube jest bardzo wybredny, co sprawia, że łatwo może zarówno wypromować Twój kanał, jak i kompletnie to zepsuć. Jeśli to zignorujesz, Twoje treści mogą nigdy nie dotrzeć do wyników wyszukiwania lub nie uzyskają pożądanej oglądalności. Dobrze rozegraj swoje karty, a będziesz na właściwej drodze do kanału Twoich marzeń. Dzisiejszy wpis dotyczy algorytmu Youtube – znajdują się tu informacje, jak działa i w jaki sposób można go obejść. Krótko mówiąc, jest to Twój przewodnik po sukcesie na Youtube. Zaczynajmy!
Zewnętrzne czynniki rankingowe
Zanim zaczniesz wprowadzać zmiany na platformie, pamiętaj o istnieniu wielu zewnętrznych czynników, które mogą wpływać na ranking w Youtube. Niestety, nie masz na nie wpływu. Miej to na uwadze, tworząc swój kanał.
Pierwszym czynnikiem zewnętrznym jest zainteresowanie tematem. Jeśli temat Twojego kanału jest niszowy, publikowane przez Ciebie treści nie znajdą się tak wysoko w wynikach wyszukiwania. Bardziej popularne tematy będą miały w tej sytuacji pierwszeństwo. Jeśli Twoja firma skupia się na niszowym temacie, nadal jest nadzieja na sukces. Zadbaj o bardziej popularne treści, aby przyciągnąć ruch do swojego kanału. Wówczas widzowie będą mogli zapoznać się z Twoimi niszowymi treściami.
Następnym czynnikiem jest konkurencja. Nie masz wpływu na to, ile czasu Twoi widzowie spędzają, oglądając filmy zamieszczone na innych kanałach. Postaraj się o wyróżnienie Twojego kanału spośród nich. Zaproponuj Twoim widzom bardziej unikalne treści, konkursy, upominki i gratisy. Sprawi to, że szybko zauważysz wzrost wskaźnika retencji video.
Kolejną sprawą jest sezonowość. Oglądalność rośnie i spada w ciągu roku ze względu na święta, okres nauki, pracę i inne okoliczności. Zainteresowanie tematami również może się zmieniać w zależności od aktualnego sezonu. Wykorzystaj to na swoją korzyść – tematy związane z powrotem do szkoły powinny być publikowane późnym latem, a majsterkowanie może być popularne w okresie świątecznym lub wakacyjnym.
Choć ważne jest zaakceptowanie, że nie na wszystkie czynniki ma się wpływ, warto przeprowadzać badania i obserwować popularność kanału. Jeśli zauważasz stały spadek zaangażowania, problem może tkwić w publikowanych przez Ciebie treściach. Nie bój się eksperymentować i próbować nowych rozwiązań, aby ponownie zwiększyć zaangażowanie Twoich widzów.
Jakie są mity dotyczące algorytmu Youtube?
Nadszedł czas, aby porozmawiać o błędnych przekonaniach dotyczących algorytmu Youtube. Warto tu pamiętać, że Youtube rzeczywiście wykorzystuje wiele algorytmów do różnych stron. Jeden algorytm kontroluje zawartość strony głównej, inny sugerowane filmy, a jeszcze inny wyniki wyszukiwania. System rekomendacji Youtube określa stronę główną i sugerowane wyniki, więc warto zwrócić na niego szczególną uwagę. Wówczas Twoje treści będą miały większą szansę na dotarcie do widzów.
Jak zadowolenie widzów wpływa na Twój kanał?
Zadowolenie widzów określa, jakie treści Youtube będzie traktować jako priorytet. Jest to mierzone przez okresowe wyświetlanie ankiet po obejrzanym filmie. Ma to na celu sprawdzenie przemyśleń i opinii widzów na temat wyświetlonych treści. Na tej podstawie Youtube określa, jakie filmy będą satysfakcjonujące dla widzów w przyszłości. Zadowolenie widzów mierzy się także za pomocą polubieni i niechęci oraz kliknięć przycisku „nie interesuje mnie to”. Można go znaleźć na stronie głównej lub w sekcji sugerowane filmy.
Upewnij się, że Twoje treści otrzymują wystarczającą liczbę polubień i niezbyt wiele kciuków w dół. Sprawdzaj też, co Twoi widzowie myślą o zamieszczanych przez Ciebie filmach i wpisach. Pomoże Ci to we właściwej współpracy z algorytmem Youtube.
Ranking na stronie głównej i sugerowanych stronach
Warto poprawić swoje miejsce w rankingu na stronie głównej i sugerowanych stronach. Jak zacząć? Przyjrzyjmy się, jakie elementy Youtube bierze pod uwagę w każdym z tych obszarów.
Po pierwsze, w przypadku rankingu strony głównej Youtube bierze pod uwagę współczynniki klikalności i utrzymanie wyświetleń. Sprawdza, jak dobrze dany film dotarł do widzów. Następnie Youtube personalizuje rekomendacje konkretnego użytkownika na podstawie jego historii oglądania. Jeśli więc użytkownik ten obejrzy mnóstwo filmów z przepisami, a konkretny film o dekorowaniu ciastek dobrze dociera do widzów, może pojawić się na jego stronie głównej.
Jednym ze sposobów na zmaksymalizowanie szans na pojawienie się na stronie głównej jest przygotowanie atrakcyjnej miniatury. Zwiększy ona współczynnik klikalności.
W sekcji sugerowane brane są pod uwagę wcześniejsze działania użytkownika. Utworzenie serii powiązanych ze sobą filmów może pomóc Ci w pokonaniu konkurencji. W ten sposób więcej Twoich treści pojawi się na pasku bocznym sugerowanych filmów. Użytkownicy będą mogli oglądać dalsze filmy bez konieczności klikania.
Szybkie porady i wskazówki
Przejdźmy do kilku porad, które poprawią widoczność Twoich treści na Youtube.
Na początku upewnij się, że optymalizujesz swoje treści pod kątem SEO Youtube. Oznacza to pisanie zoptymalizowanych tytułów, tagów i opisów. Na tym jednak nie koniec. Ważne jest także umieszczenie przyciągającej wzrok miniatury oraz przykuwającego uwagę wprowadzenia video. Solidne umiejętności edycyjne to zatem klucz do utrzymania zainteresowania widzów i zwiększenia ich zaangażowania.
Dobrym pomysłem jest również użycie sygnatur czasowych w swoim filmie – jego poszczególnych częściach lub rozdziałach. Jest to nie tylko wygodniejsze dla widzów, ale także może skutkować większą retencją.
Youtube opublikował niedawno także krótkie filmy, więc nie zaniedbuj tego nowego formatu treści.
Inwestowanie w usługi SMM
Teraz, gdy jesteś mistrzem algorytmów Youtube, zastanawiasz się, dlaczego Twoje treści nie osiągają pożądanej popularności. Niestety, nie ma niezawodnego sposobu na pojawienie się w wynikach wyszukiwania lub pokonanie konkurencji. Jak się dowiedziałeś, algorytm Youtube nadaje priorytet treściom, które cieszą się dużym zaangażowaniem. Sprawia to, że nadchodzące pozostają w ich cieniu. Jeśli Twój kanał ma ugruntowaną pozycję i dotyczy to również treści, możesz zauważyć dalszy spadek zaangażowania. Jak więc możesz to obejść? Oczywiście, inwestując w narzędzia SMM! Kupując wyświetlenia w Youtube, subskrybentów, realne polubienia i inne wskaźniki zaangażowania, możesz zbudować silną podstawę zaangażowania dla swojego kanału. To z kolei pozwoli uzyskać Twoim treściom wyższą pozycję w rankingu. Im więcej wyświetleń, subskrybentów i polubieni przekażesz swoim treściom, tym więcej otrzymasz. Nowi widzowie będą mogli wówczas poznać Twój kanał.
Zatem na co czekasz? Czas uprościć podróż z Youtube i osiągnąć cele w mediach społecznościowych!
Zaciekawiał Ciebie ta tematyka sprawdź nasze inne wpisy na blogu :
Jak prowadzić humorystyczne konto na instagramie
Najnowsze zasady działania algorytmu na Instagramie
Sprawdź również: