
Emoji to nazwa piktogramów mających w swoim repertuarze nie tylko emotikony, czyli kolorowe buźki wyrażające różne emocje, ale także symbole miejsc, zdarzeń, stanów pogody, zwierząt czy roślin.
Czym są emoji?
Emoji i emotikony są dwoma rodzajami piktogramów, którymi posługują się użytkownicy sieci, komunikatorów i serwisów internetowych takich jak Instagram czy Snapchat. Są obecne na Facebooku, Tik Toku. Mają charakter uniwersalny. Piktogramy są odczytywane i interpretowane tak samo, niezależnie z którego miejsca na świecie pochodzisz. Ich podstawową funkcją jest wyrażanie emocji oraz podkreślanie najistotniejszych informacji w przesyłanej wiadomości.
Emoji przyjęły się na tyle intensywnie, że komunikowanie się przez WhatssAppa czy Messengera bez używania ich jest dziwne, a czasem nawet uważane za niestosowne.
Krótka historia emoji
Czym są emoji, już wiemy. Teraz warto zastanowić się, skąd się wzięły i jaka jest ich historia. Emoji powstały w 2015 roku a nazwa nie ma wiele wspólnego z emocjami, choć brzmi podobnie. Nazwa wywodzi się z języka japońskiego, od litery „e” oznaczającej „obraz” i słowa „moji” oznaczającego „litera, znak”. Emoji są kolejnym stopniem rozwoju języka socjalmediów i nie są już „tylko” próbą oddania emocji w zapisie czatu, ale są także rozbudowane o piktogramy oznaczające przedmioty, miejsca, zdarzenia, jedzenie, napoje czy środki transportu.
Więc, dzięki Bogu za emoji 😛 prawda?
Instagram to najbardziej wizualne medium społecznościowe, dzięki czemu można się domyślić, jak ważne jest używanie w nim emotikonów.
Zaledwie miesiąc po wypuszczeniu emotikonów na klawiaturach iOS i Android, Instagram miał 10% wzrost wykorzystania emoji na swoim kanale. Emoji są także ciekawym uzupełnieniem klasycznego konta Instagramowego o elementy humorystyczne. Obecnie ponad 50% napisów i komentarzy na Instagramie zawiera co najmniej dwa emotikony! Emoji podkreślają najważniejsze treści Twojego przekazu i pozwalają odbiorcy skoncentrować się na tym, co w informacji najważniejsze. Jeśli mówisz o przyjeździe, wstawiasz autko, jeśli o relaksie, kawę lub ciastko. To proste.
Teraz możesz również użyć tych uroczych emotek na hashtagach już dziś! Wyobraź sobie, co możesz zrobić z tymi możliwościami!
Emoji są uniwersalne!
Najlepszą rzeczą w emoji jest to, że nie mają określonego języka. Możesz rozmawiać z kimkolwiek w dowolnym miejscu, używając tylko emotikonów i pokazując wyrażenie! Eliminuje to potrzebę wysyłania wiadomości tekstowych!
Niektóre marki czerpią z tego korzyści, w niektórych pizzeriach czy restauracjach klienci mogą zamówić ciasto lub pizzę, wysyłając emoji na swoje konto społecznościowe! Więc nie musisz nawet używać telefonu i zamawiać jedzenie! Możesz po prostu wysłać zdjęcie i gotowe!
Top 100 emotikonów na Instagramie
Wizualne połączenie Instagrama stwarza znakomite możliwości kontaktu marek z klientami i fanami. Więc emoji są naprawdę pomocne, możesz pomyśleć: które postacie są najbardziej znane użytkownikom?
Używanie emotikonów na koncie firmowym
Możesz zbliżyć się do odbiorców, pokazując im ludzkie wyrażenia z emotikonami.
Dzięki temu zbliżysz się do swoich kostiumów i poczujesz, że jesteś jednym z nich, człowiekiem! Nie tylko robota biznesowego, który chce zarobić na nich więcej pieniędzy!
Najpopularniejszym emoji był „aparat fotograficzny”, który pojawił się 85 razy w 2500 postach – ale nie generował większego zaangażowania w porównaniu z sercem, który był również drugim najczęściej używanym przez marki (55 razy).
Gdzie możesz używać emotikonów
Na Twoim bio
Twoje bio pokazuje swoją osobowość i styl, bez względu na to, co to jest. Zabawa, zajęty, profesjonalny, słodki, poważny, miłośnik zwierząt, miłośnik jedzenia, jakakolwiek jest Twoja marka, powinieneś zdefiniować ją również za pomocą emotikonów.
Podpisując się
Możesz również używać emotikonów w swoich podpisach. Może to być szansa na uzyskanie lepszej osobowości marki dzięki każdemu wpisowi i wiadomości, którą napiszesz. To proste. Nie przejmuj się tym.
W twoich komentarzach
Coś, co możesz zrobić WIELE odpowiada na komentarze z emotikonów. Możesz użyć kilku emotikonów twarzy do prawie wszystkich odpowiedzi.
To jest sposób na przywiązanie osobowości i emocji do odpowiedzi lub komentarza
Jeśli nie używasz emotikonów na Instagramie, wypróbuj niektóre z tych metod i zacznij korzystać z nich częściej. Tylko nie zaczynaj pisać całkowicie w emoji
Sprawdź również: