Dlaczego wyświetlenia i interakcje na YouTube są tak istotne?
YouTube to największy internetowy serwis z filmikami różnego typu, pochodzącymi od różnych autorów z całego świata. Można w nim znaleźć liczne poradniki wideo, recenzje, vlogi, skróty meczów, materiały z wydarzeń kulturalnych oraz wiele innych mniej lub bardziej wartościowych treści filmowych. Oczywiście YouTube, podobnie jak Google, posiada swój algorytm, dzięki któremu filmy mają wyższe lub niższe pozycje w rankingach i dzięki temu są rzadziej albo częściej wyświetlane na stronie głównej czy też proponowane użytkownikom, którzy interesują się filmami i kanałami o podobnej tematyce.
Interakcje na YouTube a ocena i pozycjonowanie
YouTube jest serwisem posiadającym swój algorytm oceniania i pozycjonowania filmów. Niestety, podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google, nie można na sto procent stwierdzić, jakie elementy mają wpływa na pozycjonowanie filmów i kanału oraz w jakim stopniu wpływają one na popularność. Doświadczeni twórcy mogą jednak wskazać kilka istotnych czynników, mających wpływ na pozycjonowanie kanału i jego treści. Do ich grona można z pewnością zaliczyć to, jak użytkownicy serwisu YouTube reagują na filmy.
Im więcej wyświetleń, tym lepiej
Film może uzyskać lepsze wyniki oraz wyższą pozycję w rezultatach wyszukiwania, jeśli ma on dużo wyświetleń. Im ich liczba jest większa, tym lepiej, ponieważ algorytm YouTube uznaje taki film za popularny, wartościowy i chętniej go pozycjonuje, a to oczywiście przekłada się na jeszcze większą liczbę wyświetleń. Taki skok popularnych filmów w rankingu jest zachętą dla twórców, aby bardziej przykładali się do swoich produkcji i dostarczali wartościowe materiały, które zainteresują widzów. Najpopularniejsze kanały na YouTube posiadają miliony subskrybentów.
Interakcje na YouTube również znacznie poprawiają pozycję filmów i kanału
Wiadomo nie od dziś, że YouTube nie tylko umożliwia wyświetlanie materiałów wideo, ale pozwala też na ich ocenianie czy też komentowanie. Jeśli więc film posiada wiele łapek w górę lub w dół oraz komentarzy, to algorytm serwisu uzna go za wzbudzający emocje, popularny i interesujący dla użytkowników, którzy chętnie go komentują. W związku z tym, film taki otrzymuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i może się pojawić na stronie głównej w proponowanych materiałach.
Większość z nas spotkała się pewnie z prośbami twórców materiałów wideo o zostawienie „łapek w górę dla zasięgu”. Jest to bardzo rozsądna prośba, ponieważ interakcje, obok wyświetleń, odgrywają bardzo istotną rolę w ocenie wartości filmu i podjęciu przez algorytm YouTube decyzji o tym czy warto go dalej promować czy też lepiej skupić się na innych materiałach. Ilość łapek w górę jest więc bezpośrednim efektem tego, jakie interakcje na YouTube potrafisz nawiązać. Najważniejsze to mieć dobry kontakt z widzami i regularnie dostarczać swoim subskrybentom ciekawych, angażujących materiałów.
W jaki sposób można pozycjonować filmy na YouTube?
Należy pamiętać, że YouTube posiada inteligentny algorytm, który skutecznie wykrywa łapki rozdawane przez jednego użytkownika z wielu kont. Interakcje na YouTube są odzwierciedleniem Twojej przedsiębiorczości i aktywności.
Istnieją jednak różne metody, dzięki którym można zwiększyć liczbę wyświetleń, ocen i komentarzy, które są kluczowe dla algorytmu YouTube. Przede wszystkim podstawą jest stworzenie wartościowego materiału, ciekawej recenzji, interesującej transmisji na żywo, itp. Dobry materiał jest w stanie obronić się sam, ponieważ jeśli jest ciekawy to z pewnością masa ludzi go wyświetli i zostawi swoje oceny. Wniosek płynie więc jeden, wysokiej jakości kompetentny i sprawnie zrobiony materiał sam przyciągnie zainteresowanie i wygeneruje interakcje na YouTube z Twoimi subskrybentami. Często zdarza się także, że dobry materiał, który zdobył popularność i stał się jedną z kilku pierwszych podpowiedzi w serwisie, w odpowiedzi na szukaną frazę, doprowadzi do pojawienia się nowych subskrybentów.
Nowi subskrybenci będą wówczas poszerzać Twoje zasięgi i kontakty, udostępniając i popularyzując Twój materiał. interakcje na YouTube dają nowe interakcje na YouTube. Czy to nie proste?
Słowa kluczowe drogą do rozbudowy. Stawiaj na interakcje na YouTube
Nawet najlepsze metody pozycjonowania filmów nie przyniosą pozytywnego skutku, jeśli materiał będzie nudny i niskiej jakości.
Dla pozycjonowania filmów, podobnie jak dla stron internetowych, istotną sprawą jest zadbanie o właściwy dobór słów kluczowych, które znajdą się w tytule, opisie oraz tagach filmu. Dzięki dopasowaniu odpowiednich słów kluczowych do własnego materiału, istnieje większa szansa, że trafi on do szerszego grona odbiorców.
Nie należy zapomnieć o tworzeniu ciekawych miniatur. Zwykle wycięcie fragmentu filmu i użycie go jako miniatury, nie przynosi zbyt dobrego skutku. O wiele lepiej jest zainwestować w pomoc grafika lub samemu przysiąść i zająć się stworzeniem ciekawych miniatur. Atrakcyjna miniatura, która przyciąga wzrok, z pewnością sprawi, że użytkownicy będą chętniej wyświetlać dany film.
Liczbę wyświetleń, ocen i komentarzy można również zwiększyć korzystając z metod, takich jak link building oraz promowanie społecznościowe. Dobrym pomysłem jest posiadanie konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie i w innych mediach tego typu. W przypadku dużej ilości odwiedzających, można liczyć na to, że chętnie odtworzą oni film, który im zaproponujemy. Warto więc promować linki do swoich filmów na forach, stronach internetowych, serwisach społecznościowych, w rozmowach ze znajomymi i wielu innych miejscach. W ten sposób zwiększona zostanie liczba linków oraz wyświetleń danego filmu, a to z pewnością nie umknie uwadze algorytmu YouTube.
Co jeszcze warto robić?
Wiele kanałów oferuje swoim użytkownikom wysokiej jakości materiały, ale mimo to odnotowują one małą liczbę wyświetleń. Wszystko dlatego, że użytkownicy nie mają pojęcia o istnieniu takich kanałów. To dlatego ważne jest promowanie swoich materiałów w każdym możliwym miejscu. Warto też zainwestować w bardziej profesjonalną, płatną reklamę.
Inną skuteczną metodą zwrócenia na siebie uwagi jest branie udziału w rozmowach na czacie podczas transmisji na żywo czy też komentowanie materiałów na innych kanałach zbliżonych tematycznie do naszego. Ważne jest też udzielanie odpowiedzi i reagowanie na komentarze przed własnymi filmami oraz odpowiadanie na pytania innych użytkowników. Regularne dodawanie ciekawych materiałów to również ważna sprawa. Nikt bowiem nie wróci na kanał, który rzadko dodaje filmy, a jego właściciel nie odpowiada na pytania i komentarze swoich widzów.
Jak widać, należy pamiętać o wielu istotnych sprawach. Warto jednak poświęcić na to czas, aby uzyskać ciekawy i popularny kanał, który zostanie uznany przez algorytm YouTube za wartościowy i godny promowania.
Sprawdź również: