Jak działa algorytm Instagrama w 2022 roku
Podnosimy zasłonę algorytmu Instagrama i dzielimy się tym, jak go zhakować, aby uzyskać maksymalny wzrost.
Jak właściwie działa algorytm Instagrama?
To pytanie wywołało wiele zamieszania, odkąd Instagram odszedł od kanału chronologicznego. W tym poście na blogu dzielimy się sposobem działania algorytmu Instagrama w przypadku postów, instastory, strony eksploruj i reels na Instagramie.
Ponadto odkryjesz nasze najlepsze wskazówki, jak zhakować algorytm Instagrama, dzięki czemu możesz zwiększyć popularność swojej firmy lub marki.
Algorytm Instagrama w 2022 roku
Jeśli spędziłeś jakiś czas na badaniu strategii Instagrama, prawdopodobnie czytałeś o ciągle zmieniającym się jego algorytmie. W rzeczywistości jednak w aplikacji działa wiele algorytmów. Każdy z nich jest dostosowany do dostarczania najbardziej interesujących treści dla użytkowników. Gdy zatem zrozumiesz działanie każdego z tych algorytmów, możesz odpowiednio dostosować do niego swoje treści.
Jak działa algorytm Instagrama dla postów (w tym video) w 2022 roku?
Istnieją 4 kluczowe czynniki, które wpływają na algorytm Instagrama dla postów na profilu. Są one potwierdzone przez samą platformę.
- Informacja o poście – czy to jest zdjęcie lub film? kiedy został opublikowany? ile ma polubień?
- Informacje o odbiorcach – jak bardzo są dla Ciebie interesujące, czy to Twój przyjaciel, jak często ludzie angażują się w ich treści?
- Twoja aktywność – czy oglądasz dużo filmów, jakie rodzaje treści najczęściej Cię interesują?
- Twoja historia interakcji – czy zazwyczaj lubisz lub komentujesz posty followersów?
Na podstawie tych informacji algorytm Instagrama oblicza prawdopodobieństwo, z jakim ktoś wejdzie w interakcję z postem – wynik zainteresowania. Określa on ostatecznie kolejność, w jakiej posty są wyświetlane na profilu.
Ale to nie wszystko – uwzględniane jest także prawdopodobieństwo pięciu ważnych interakcji:
- Czas spędzony – czy zamierzasz spędzić czas na poście?
- Polubienia – jakie jest prawdopodobieństwo, że polubisz post?
- Komentarze – jakie jest prawdopodobieństwo, że skomentujesz post?
- Zapisy – jak prawdopodobne jest, że zapiszesz post?
- Wejścia w profil – jakie jest prawdopodobieństwo, że klikniesz na profil po obejrzeniu wpisu?
„Im bardziej prawdopodobne jest, że podejmiesz działanie, tym wyżej zobaczysz post” – mówi Adam Mosseri, szef Instagrama. „Z biegiem czasu dodajemy i usuwamy sygnały i prognozy, pracując nad lepszym prezentowaniem tego, co Cię interesuje.”.
Jeśli tworzysz treści mogące zainteresować Twoją społeczność, Twoje posty nadal będą traktowane priorytetowo w ich profilach.
Wskazówka: korzystaj z analiz, aby zobaczyć, jakie treści działają, a które nie i jak Twoja społeczność angażuje się w Twoje posty na przestrzeni czasu.
Jakie zaangażowania są najważniejsze dla algorytmu Instagrama?
Zaangażowanie jest kluczowe, zwłaszcza jeśli chodzi o algorytm Instagrama.
Ale jakie są najważniejsze wskaźniki zaangażowania?
Jak już wspomnieliśmy, Instagram bierze pod uwagę prawdopodobieństwo, że skomentujesz, polubisz, spędzisz czas lub klikniesz profil. Planując swoje treści, zadaj sobie pytania:
- Czy ten post zostanie polubiony lub skomentowany?
- Czy jest to post, ktoś zapisałby oglądający i potem do niego wrócił?
- Czy ten post zawiera wezwanie do działania?
Jak działa algorytm Instagrama w relacjach na Instagramie w 2022 roku?
Algorytm Instagrama działa dość podobnie w przypadku Instagram Stories, jak również na profilu. Zazwyczaj historie na Istagramie, które pojawiają się na początku kanału, pochodzą z kont, na których najczęściej się angażujesz.
Biorąc to pod uwagę, warto konsekwentnie publikować w InstaStories. Jeśli będziesz częściej publikować story na Instagramie, masz większą szansę na dotarcie do widzów codziennie przeglądający swoje historie. Im więcej wyświetleń zdobędziesz, tym lepsza będzie Twoja pozycja w rankingu.
Jak działa algorytm Instagrama dla reels na Instagramie z 2022 roku?
Umiejętność zhakowania algorytmu Instagram Reels może być bardzo pomocna dla każdego, kto chce rozwijać się na tej platformie. Według Instagrama marki i twórcy powinni tworzyć treści, które są zabawne, inspirujące lub eksperymentalne. Korzystne jest także używanie narzędzi tj. tekst, efekty aparatu lub filtry.
Powinieneś także unikać publikowania reels na Instagramie, które mają niską rozdzielczość, są zbyt rozmyte lub w widoczny sposób zostały pozyskane z innych aplikacji.
Takie typy rolek zostaną usunięte z priorytetu, co oznacza, że rzadziej będą pojawiać się na karcie przeglądaj.
Postępując zgodnie z tymi wskazówkami, zapewnisz sobie szansę na dotarcie do nowych odbiorców. Aby jeszcze je zwiększyć, udostępniaj swoje rolki na głównym kanale, a także używaj hashtagów w celu zwiększenia wykrywalności. Dołączaj podpisy, aby Twoje treści były bardziej dostępne.
Jak działa algorytm Instagrama na stronie eksploruj w 2022 roku?
Ogólnie rzecz biorąc, strona eksploruj i algorytm kanału są dość podobne – oba dostarczają treści, które Instagram uważa za najbardziej interesujące dla Ciebie na podstawie wcześniejszych interakcji.
Jednak podczas, gdy Twój kanał na Instagramie składa się z treści pochodzących z obserwowanych przez Ciebie kont, na stronie eksploruj znajdują się treści pochodzące wyłącznie z nowych kont.
Według Instagrama najważniejsze działania przewidywane w eksploracji to polubienia, zapisy i udostępnienia.
Najważniejsze czynniki dla algorytmu strony eksploruj to:
- Informacje o poście. Jak popularny jest post, jak duże jest zaangażowanie i jak szybko dociera do odbiorców? Jeśli wiele osób lubi, komentuje, udostępnia i zapisuje post, jest to ważny wskaźnik dla algorytmu strony eksploruj.
- Twoja historia z osobą, która opublikowała post. Czy w przeszłości kontaktowałeś się z tą osobą lub oglądałeś jej treści nawet, jeśli jej nie obserwujesz?
- Twoja aktywność. Jakie treści zazwyczaj lubisz, zapisujesz lub udostępniasz? Jak wchodzisz w interakcje z postami na stronie eksploruj?
- Informacje o osobie, która opublikowała post. Ile osób weszło w interakcję z tą osobą w ciągu ostatnich kilku tygodni?
Strona eksploruj stale się rozwija. Wciąż wprowadzane są nowe kategorie tematyczne i zaawansowane funkcje wyszukiwania – np. możesz teraz wyszukiwać według słów kluczowych oraz hashtagów. Oznacza to, że algorytm strony eksploruj uwzględnia także rzeczywistą treść wizualną i słowa w podpisie, a nie tylko używane hashtagi.
Na szczęście umieszczenie Twoich postów na stronie eksploruj nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Pamiętaj, że algorytm ten stara się dostarczać ludziom najlepsze, dobrze dobrane treści. Stale udostępniając angażujące treści z mocnymi podpisami i niszowymi hashtagami, optymalizujesz swoje posty pod kątem algorytmu strony eksploruj.
6 sposobów na poprawę rankingu za pomocą algorytmu Instagrama w 2022 roku
Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingu za pomocą algorytmu Instagrama, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest wywołanie jak największej liczby interakcji, polubień, komentarzy, zapisów i kliknięć. Budując zaangażowanie istniejącej społeczności, wkrótce odkryjesz, że Twoje treści docierają do nowych odbiorców.
Oto 6 sposobów na poprawę Twojej pozycji w rankingu algorytmu i dotarcie do nowych odbiorców:
- Konsekwentne udostępnianie rolek na Instagramie. Rolki mogą mieć nawet ponad 12 miesięcy, a i tak będą promowane na platformie. Dodatkowo rolki mają wpływ na algorytm strony eksploruj.
- Zachęcaj do interakcji za pomocą naklejek na Instagram Stories. Naklejki Instagram Stories to świetny sposób na zachęcenie odbiorców do zaangażowania. Im większe zaangażowanie uzyskają Twoje posty, tym bardziej promowane są przez algorytm Instagrama. Istnieje wiele naklejek na Instagramie, ale najlepsze do wywołania zaangażowania to: ankieta, suwak emoji i naklejki z pytaniami. Naklejki te to szybki sposób na zdobycie zaangażowania sprawdzający się w przypadku prawie każdej firmy lub marki. Wskazówka: dołącz naklejkę do swojej pierwszej historii, aby uzyskać dodatkowe impulsy do działania.
- Prowadź rozmowy za pomocą wciągających podpisów i komentarzy. Instagram potwierdził, że polubienia i komentarze są ważne, jeśli chodzi o ranking kanałów, więc dobrym pomysłem jest zachęcenie jak największej liczby osób do interakcji z postami. Jednym z lepszych sposobów na osiągnięcie takiego efektu, jest tworzenie dobrych podpisów, które pobudzą zaangażowanie.
- Zoptymalizuj swoją strategię hashtagów. Dodawanie hashtagów do swoich postów to sposób na dotarcie do większej liczby osób na Instagramie. Oznacza to więcej wyświetleń, które zostaną uwzględnione przez algorytm Instagrama. Dzięki dobrej strategii hashtagów nie tylko dotrzesz do większej liczby osób, ale także użytkowników, którzy są zainteresowani treściami istotnymi dla Twojej firmy. Zyskasz także ich zaangażowanie. Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać jeden odpowiedni hashtag, umieścić go w sugestiach hashtagów, nacisnąć „zasugeruj”, a funkcja natychmiast wygeneruje 30 innych hashtagów. Będą one posortowane według trafności. Gotowe hashtagi możesz dodać do podpisów postów już w kilka sekund.
- Promuj krzyżowo swoje treści na Instagramie. Wzajemne promowanie treści na Instagramie to kolejny dobry sposób na zdobycie zaangażowania odbiorców. Wraz z rozwojem Instagrama zwiększa się ilość miejsc do udostępniania treści – kanałów, historii, rolek i przewodników. Możesz w ten sposób przyciągnąć nowych odbiorców do swoich najnowszych treści.
- Użyj Instagram Analytics, aby zobaczyć, co naprawdę działa. Monitorowanie wyników Twoich treści na Instagramie to jeden z niezawodnych sposobów na wykorzystanie algorytmu Instagrama. Lepsze zrozumienie, co działa, a co nie, pozwoli Ci opracować precyzyjny plan marketingowy. Pozwoli on na długotrwałe oszczędzanie czasu i wysiłku. Zagłębienie się w Instagram Analytics oznacza coś więcej, niż sprawdzenie, które filmy, zdjęcia lub historie wypadły najlepiej. Prawdziwe zrozumienie skuteczności treści poprzez śledzenie kluczowych wskaźników w czasie jest niezbędne do uzyskania wiedzy, co pomaga poprawić pozycję w rankingu.
Sprawdź również: