Jak się wybić na Instagramie
Instagram można dziś uznać za najpopularniejszy portal społecznościowy na całym świecie. Każdego dnia wstawia się tam setki zdjęć w różnej tematyce, a wszystkie duże marki posiadają swoje własne profile. Przy tak dużej konkurencji nie jest jednak łatwo się wybić – konkurencyjne konta nie śpią, a każdego dnia rozpoczynają się setki tysięcy kampanii reklamowych. W tym wypadku istotny jest czas – im wcześniej zaczniesz się promować, tym lepsze efekty to przyniesie.
Zastanawiasz się, jak zdobyć sławę na Instagramie? Jeśli chcesz mieć więcej obserwujących, musisz zbudować oszałamiający kanał. Skoncentruj się na znajdowaniu sposobów na to, aby Twój profil został zauważony. Współpracuj również z innymi Instagramerami – to nieodzowny element całej kampanii, który może zbudować popularność Twojego konta w bardzo krótkim czasie. U nas dowiesz się, jak wybić się na Instagramie w kilku prostych krokach.
Dlaczego warto wybić się na Instagramie
Powodów, dla którego możesz chcieć rozwijać swój profil na Instagramie może być mnóstwo. Jeśli jesteś osobą prywatną, być może pociąga Cię sława i wynikające z niej benefity. Instagram buduje dziś takie zasięgi, że właściwie sam w sobie jest w stanie tworzyć celebrytów. Co, jeśli nie pociąga Cię osobista popularność, a chcesz wypromować swoją firmę i oferowane przez nią produkty? Instagram również jest na to świetnym miejscem. Ale głównym pytaniem, które musisz sobie zadać, jest to, z czego chcesz być sławny?
Chcesz budować zabawny profil i przyciągać ludzi tym, że ich rozmieszasz? Wolisz oprzeć swój profil na kontrowersjach i robić rozrywkowe show? A może jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i pomagasz innym w osiągnięciu czegoś lepszego? Wspólna rzecz, jaką mają te scenariusze? Wszystkie zapewniają wartość dla odbiorców. Musisz zapewnić wartość, bez sławy i obserwowania.
Jeśli Twoje treści nie generują żadne wartości, naprawdę trudno jest przekonać ludzi do pozostania. Pomyśl o sławnych ludziach, których obserwujesz. Followujesz ich, ponieważ lubisz ich muzykę, styl życia, być może jest to dla Ciebie inspiracją. Podobnie jest z profilami marek – przyciągają Cię ich reklamy. Jeśli chcesz być taki jak oni, zacznij zachowywać się jak oni – dostarczając cennych treści.
Dlaczego akurat Instagram
Instagram jest jedną z najgorętszych platform społecznościowych. Wielu marketerów dostrzega fakt, że Instagram to najlepsze miejsce do interakcji z odbiorcami. Wskaźnik zaangażowania na Instagramie w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi jest kilkakrotnie wyższy dzięki temu, że treść dostarczana jest w formie wizualnej, która zawsze angażuje czytelnika. Jeśli Twoja nisza jest silnie związana ze zdjęciami i filmami, Instagram może być dla Ciebie. Na początku 2019 roku na Instagramie zaobserwowano ponad 1 miliard aktywnych użytkowników, a tempo wzrostu nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia tego procesu.
Rób ładne zdjęcia
Wiedza o tym, jak zdobyć sławę na Instagramie, wiąże się z kilkoma kluczowymi czynnikami. Ale najważniejsze jest, aby Twój profil na Instagramie wyglądał świetnie. Nikt nie będzie obserwował profilu, na którym zamieszasz zdjęcia w niskiej jakości. Jeśli Twoim celem jest zaprezentowanie czegoś na fotografii, Twoje obrazki muszą wyglądać niesamowicie. Lepiej nie publikować nic, niż opublikować złe zdjęcie. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest przesłanie około kilkunastu najlepszych zdjęć. Jeśli nie masz ich tak wielu, popracuj nad tym, by zdobyć ich więcej. Upewnij się, że publikujesz tylko przyciągające wzrok materiały wysokiej jakości.
Jeśli zaczynasz na Instagramie, dobrym pomysłem jest ulepszenie fotografii z Twojego telefonu za pomocą różnorakich narzędzi. Ludzie lubią tylko obserwować fotografów z interesującymi zdjęciami. Aby poprawić swoje materiały, pracuj nad tworzeniem obrazów o doskonałej kompozycji. Dowiedz się, jak używać światła do tworzenia bardziej oszałamiających i dramatycznych zdjęć. Naucz się korzystać z ustawień aparatu. Możesz również rozważyć użycie bardziej zaawansowanej aplikacji niż ta wbudowana. Edytuj swoje zdjęcia na Instagramie za pomocą aplikacji do edytowania zdjęć, aby upewnić się, że wyglądają najlepiej przed udostępnieniem. Poświęcenie czasu na udoskonalenie swoich zdjęć bardzo zaprocentuje w procesie kampanii Twojego profilu.
Zadbaj o hashtagi
Hashtagi są czymś charakterystycznym właśnie dla Instagrama. To swoisty odnośnik, dzięki któremu można dotrzeć do nowych widzów zaskakująco szybko. Warto zdawać sobie sprawę z tego, jakie hashtagi są obecnie najpopularniejsze – wykorzystanie tej wiedzy w swoich materiałach może przynieść olbrzymie korzyści. Przykładowo, jeśli największą popularność zdobywa obecnie hashtag #food, być może warto wstawić na swój profil coś powiązanego z jedzeniem i połączyć to z tym konkretnym wyrażeniem. Wówczas każdy, kto będzie szukał treści pod hashtagiem #food może natrafić na Twój content.
Jeśli przeprowadziłeś research dotyczący używania hashtagów, prawdopodobnie znalazłeś sprzeczne porady. Niektórzy twierdzą, że używają tylko kilku hashtagów, aby nie wyglądało to na spam. Inni z kolei uważają, że powinieneś użyć 30 hashtagów, co jest obecnie maksymalną liczbą dozwoloną przez Instagram. Badania marketerów pokazują, że użycie ponad 11 hashtagów zwiększa zaangażowanie. 30 może być lekką przesadą, to jednak też zależy od popularności naszego profilu i konkretnych rodzajów treści, które na nim umieszczamy.
Gdy sprawdzono zasięg tego samego postu z mniejszą ilością tagów, zasięgi nie wzrastały, a często nawet malały. Spróbuj więc użyć ich wszystkich i upewnij się, że pasują do wpisu i Twojej niszy. Nie używaj bardzo popularnych hashtagów. Zamiast tego spróbuj użyć takich, które mają około 100 000 do kilku milionów udostępnień, aby uzyskać lepszy zasięg. Nie jest to oczywiście reguła, ale bardzo często się sprawdza.
Zostaw kampanię specjalistom
Jeśli nie czujesz się na siłach, by samemu zarządzać swoją kampanią marketingową na Instagramie, zatrudnij do tego sztab specjalistów. Może mieć to różne formy i niekoniecznie jest drogie. Jeśli Twoim profilem zajmować się będzie firma, która będzie dopasowywała każdy aspekt i prowadziła go właściwie za Ciebie, ceny rzeczywiście mogą być wysokie. Istnieją jednak tańsze i jednorazowe rozwiązania, takie jak wykupienie Followersów na Instagramie. Jest to dziś bardzo popularny trend, nawet wśród celebrytów i dużych marek. Szczególnie dobrze sprawdzi się jednak na samym początku naszej działalności, gdzie zdobywanie popularności jest najtrudniejsze.
Dlaczego szczególnie na początku warto zainwestować w polubienia i Followersów na Instagramie? Pusty profil nie wzbudza zainteresowania i bardzo ciężko jest się wybić, nawet jeśli wrzucamy wartościowy content. Jeśli nasze materiały generują już jakikolwiek ruch, ich odbiór jest znacznie lepszy. Jeśli zdecydujemy się na ten rodzaj kampanii z zaufanej strony, możemy liczyć na niskie ceny oraz wartościowe polubienia i obserwujących. To jedna ze skuteczniejszych metod promocji naszego profilu, szczególnie w pierwszych dniach lub tygodniach naszej działalności w social media.
Kup Like Instagram
Dlaczego warto kupić like na Instagram? Przede wszystkim zwiększa to zasięgi naszego profilu. Posiadając więcej like’ów i followersów docieramy do większej liczby ludzi. Odpowiada za to zainteresowanie samych użytkowników, jak i algorytm pozycjonujący profile. Jeśli zdobywamy dużą liczbę polubień, nasze materiały są uznane przez system jako interesujące dla ludzi. Efektem tego jest wyższa pozycja prowadzonego przez nas konta w wyszukiwarce, co przekłada się na większą liczbę odwiedzających użytkowników. Jednym słowem – warto!