Popularność w serwisie YouTube wiąże się nie tylko z przyjemnością i popularnością, ale także z zarobkami. Podpowiadamy jak wstrzelić się w algorytm YouTube.
Wyjaśnienie algorytmu YouTube
Co minutę udostępniamy ponad 400 godzin filmów. YouTube potrzebuje sposobu, by pokazać użytkownikom treści, które są dla nich istotne. Na przykład, jeśli szukasz filmu o usługach na socialmedia, nie chcesz logować się na swoje konto i oglądać filmów o najlepszym sposobie prowadzenia ciągnika. To byłoby dziwne i denerwujące.
W związku z tym YouTube opracował algorytm ułatwiający wyszukiwanie treści. Według samego serwisu YouTube: „Cele systemu wyszukiwania i odkrywania w YouTube są dwojakie: pomagają widzom znaleźć filmy, które chcą obejrzeć, i zmaksymalizować długoterminowe zaangażowanie i satysfakcję widzów.”
Algorytm podpowiada odbiorcy
Wydaje się całkiem proste. Algorytm YouTube pokazuje użytkownikom, czego chcą (lub przynajmniej tego, co algorytm „uważa”, że chcą). Według Hootsuite, istnieje sześć kluczowych miejsc, w których algorytm wpływa na miejsce wyświetlania Twoich filmów: w wynikach wyszukiwania, w sugerowanym strumieniu wideo, na stronie głównej, w strumieniu trendów, w subskrypcjach widzów i przy każdym skonfigurowanym powiadomieniu.

Jak działa algorytm?
Algorytm YouTube działa bardzo prosto nagradza jakość a nie ilość. YouTube nie nagradza filmów z największą liczbą wyświetleń. Zamiast tego filmy o największej długości oglądania są wysoko pozycjonowane w algorytmie. Te dane są ważne, ponieważ dokładniej mierzą, w jaki sposób internauci znajdują wideo. Jak wstrzelić się w algorytm YouTube, czasami trzeba go przechytrzyć.
Twórcy robią dłuższe filmy, aby wstrzelić się w algorytm YouTube.
YouTube powoduje narastającą frustrację twórców filmów cyfrowych i nie zawsze wyświetla ich filmy subskrybentom kanału. Czasami YouTube zmniejsza ilość wyświetlanych reklam na filmach, które mogą zobaczyć osoby, oglądające dany materiał. Dlatego gwiazdy YouTube w coraz większym stopniu starają się reagować i wydłużają czas długości swoich filmów, aby wstrzelić się w algorytm YouTube’a oparty na czasie oglądania filmu. Dzięki takiemu działaniu mogą również wyświetlać więcej reklam w danym filmie.
„Zorientowałem się, w jaki sposób można zarabiać, wykorzystując moc algorytmu”, powiedział Cody Ko, komik, którego główny kanał YouTube obserwuje ponad 1,1 miliona subskrybentów. „Oczywiście, algorytm preferuje dłuższe filmy, wrzucając wiele werbli, co robi teraz mnóstwo ludzi.” W zeszłym roku Ko zazwyczaj publikował na swoim kanale filmy, które trwały od sześciu do siedmiu minut. Jednak gdy YouTube zmienił algorytm i wytłumaczył, które filmy mogą wyświetlać reklamy, a z których reklamy bywają całkowicie zdjęte, Ko podniósł średnią długość swoich filmów do średnio 12-16 minut.
Ruch, który wykonali twórcy poprzez tworzenie dłuższych filmów „jest bardzo skorelowany z dwoma ostatnimi latami, kiedy YouTube zmienił mechanizm rekomendacji oraz algorytmy wyszukiwania i odkrywania [w celu przekazywania nowych kanałów i twórców widzom]” – powiedział Rafi Fine, dyrektor generalny Fine Brothers Entertainment – jest to firma rozrywkowa, która produkuje filmy i programy na platformy cyfrowe, takie jak YouTube, a także tradycyjną telewizję. Główny kanał YouTube tej firmy liczy ponad 17 milionów subskrybentów.

Jak wstrzelić się w algorytm YouTube
Chociaż algorytm YouTube uważa czas oglądania za priorytet od 2012 r., Twórcy zauważyli, że przesuwa się on w kierunku pokazywania oglądającym filmów, które prawdopodobnie ich zainteresują, ale z kanałów, których nie subskrybują, nad filmami z subskrybowanych kanałów, powiedział Fine. Jeśli jednak twórcy potrafią sprawić, że ich odbiorcy spędzają więcej czasu w YouTube, aby oglądać dłuższe filmy, mogą przekwalifikować algorytm YouTube do promowania swoich filmów, aby wygenerować pożądany czas oglądania.
Inni twórcy i firmy medialne w podobny sposób wydłużają filmy, które przesyłają do YouTube. Remi Cruz, vloggerka lifestyle z 2,3 milionami subskrybentów na YouTube, zwykle publikuje 20-minutowe filmy. Gwen Miller, wiceprezes strategii treści w cyfrowej sieci wideo Kin Community, powiedziała, że od 10 do 16 minut jest najlepszym czasem dla filmów na YouTube. Whistle Sports, cyfrowa sieć wideo, która współpracuje z indywidualnymi twórcami i tworzy własne, oryginalne oprogramowanie, próbuje trzymać się w przedziale od 7 do 12 minut.
„Staramy się generować jak najdłuższy czas oglądania, ponieważ wiemy, że jest to korzystne dla YouTube” – powiedział Josh Grunberg, kierownik działu rozwoju i rozwoju społeczności Whistle Sports.
Wyjaśnienie algorytmu YouTube
Co minutę udostępniamy ponad 400 godzin filmów. YouTube potrzebuje sposobu, by pokazać użytkownikom treści, które są dla nich istotne. Na przykład, jeśli szukasz filmu o usługach na socialmedia, nie chcesz logować się na swoje konto i oglądać filmów o najlepszym sposobie prowadzenia ciągnika. To byłoby dziwne i denerwujące.
W związku z tym YouTube opracował algorytm ułatwiający wyszukiwanie treści. Według samego serwisu YouTube: „Cele systemu wyszukiwania i odkrywania w YouTube są dwojakie: pomagają widzom znaleźć filmy, które chcą obejrzeć, i zmaksymalizować długoterminowe zaangażowanie i satysfakcję widzów.”
Wydaje się całkiem proste. Zasadniczo algorytm YouTube pokazuje użytkownikom, czego chcą (lub przynajmniej tego, co algorytm „uważa”, że chcą). Według Hootsuite, istnieje sześć kluczowych miejsc, w których algorytm wpływa na miejsce wyświetlania Twoich filmów: w wynikach wyszukiwania, w sugerowanym strumieniu wideo, na stronie głównej, w strumieniu trendów, w subskrypcjach widzów i przy każdym skonfigurowanym powiadomieniu.
Jak działa algorytm?
Algorytm YouTube działa bardzo prosto nagradza jakość a nie ilość. YouTube nie nagradza filmów z największą liczbą wyświetleń. Zamiast tego filmy o największej długości oglądania są wysoko pozycjonowane w algorytmie. Te dane są ważne, ponieważ dokładniej mierzą, w jaki sposób internauci znajdują wideo.
Jak mogę użyć algorytmu na moją korzyść?
Gdy zrozumiesz, jak działa algorytm YouTube, następnym krokiem jest strategiczne wykorzystanie go w celu uzyskania większej liczby wyświetleń. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że YouTube nagradza filmy w oparciu o największą liczbę obejrzanych minut. Zwiększenie czasu oglądania powinno być Twoim najważniejszym celem.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zoptymalizować SEO filmu. Dane SEO w YouTube zawierają tytuły, opisy i tagi. Pamiętaj, aby używać silnych, możliwych do wyszukania słów kluczowych, aby filmy były widoczne.
Po zoptymalizowaniu SEO, następnym krokiem jest sprawienie, że użytkownicy będą chcieli kliknąć Twój film. Oznacza to, że musisz mieć fajną, atrakcyjną miniaturę, która sprawia, że jest ona ciekawa dla widza.
Następnym krokiem jest prawdziwy kicker. Po zoptymalizowaniu SEO pod kątem wykrywalności i użycia atrakcyjnej miniatury, która sprawi, że użytkownik kliknie na film. Musisz utrzymać oglądalność na wysokim poziomie, np. budując stopniowo atmosferę , lub obiecując nagrodę na końcu filmu ale pamiętaj ,żeby widz od razu na przewinął filmu na sam koniec postaw jakieś warunki ?
Dłuższy film, więcej reklam?
Tymczasem przejście na coraz częściej umieszczane reklamy w trakcie tych dłuższych filmów jest zbieżne z naporem YouTube w ciągu ostatniego roku, aby bardziej ograniczać wyświetlanie reklam w stosunku do niektórych filmów, które są krótsze. Kolejnym powodem jest także ograniczenie problemów związanych z bezpieczeństwem marki. Film może nadal być narażony na zdjęcie reklam, ale twórcy mogą zabezpieczyć przed tym swoje materiały, dołączając do nich więcej reklam, dzięki czemu widok generujący przychody może wygenerować więcej pieniędzy, aby zrekompensować jego przeciwieństwo.
Gdy filmy zaczęły przekraczać 10 minut, mogły zacząć wyświetlać wiele reklam w środku, aby zarobić więcej na obejrzeniu. Sześćdziesiąt procent widzów prawdopodobnie nie będzie nawet wyświetlać reklam, mówi Ko, „ale zwiększa to prawdopodobieństwo, że ktoś dostanie reklamę, więc przychody z filmu wzrastają, co oznacza, że zarabiasz więcej na swoim filmie. „
Zmiana Ko w stosunku do publikowania dłuższych filmów przyniosła kolejną korzyść. „Uważam, że czas oglądania jest lepsza dla dłuższych filmów” – powiedział, przypisując korelację do czasu oglądania filmu, co pozwoliło na dołączenie kolejnych żartów do materiału.
Czy długość filmu wpływa na utrzymacie oglądalności ?
Utrzymanie oglądalności podkreśla trend w kierunku dłuższych filmów i reklam w trakcie filmu. Bez widzów chętnych do oglądania dłuższych filmów, twórcy nie wygenerują czasu oglądania, który bierze pod uwagę algorytm serwisu YouTube, i nie będą mieli tyle wyświetleń w YouTube, by generować jakikolwiek zysk z reklam. To prowadzi do przykładania większy uwagi twórców odnośnie czasu oglądania ich filmów przez widzów. Dobra długość filmów to jeden ze sposobów na to, jak wstrzelić się w algorytm YouTube.
Na początku tego roku Fine Brothers Entertainment dokładniej przyjrzało się analizie oglądalności swoich filmów wideo, aby w pełni wykorzystać opcję reklam w trakcie filmu i zwiększyć ilość pieniędzy na wideo. Wcześniej firma wstawiała reklamę wokół siedmio- lub ośmiominutowego znaku 11-minutowego wideo. Zrobiłby to z dwóch powodów: nie chciał denerwować swoich widzów, którym wyświetlono reklamę przed filmem i zakładał, że ludzie będą trzymać się z boku, widząc większość filmu, powiedział Fine. Jednak w oparciu o wskaźniki czasu oglądania filmów, Fine Brothers Entertainment odkryło, że widzowie częściej oglądają reklamę, jeśli została ona wstawiona w okolicach pięcio- lub sześciominutowego momentu.
„Wszystko, co znajduje się w obszarze czasu oglądania filmów, jest podstawą, na której teraz koncentrujemy się w YouTube” – powiedział Fine.
Czy teraz już wiecie, jak wstrzelić się w algorytm YouTube?
Sprawdź również: