Jak zrozumieć algorytm YouTube w 2018 roku
YouTube ma obecnie ponad miliard użytkowników, co czyni go jedną z największych platform online. YouTube szacuje, że jego użytkownicy codziennie oglądają ponad miliard godzin filmów.
Wielu YouTuberów, zarówno nowych, jak i doświadczonych, często zastanawia się, w jaki sposób mogą rozwijać swoje kanały i korzystać z niezwykle wysokiej bazy użytkowników. Jednym ze sposobów jest zrozumienie algorytmu YouTube. Zrozumienie algorytmu YouTube pomoże zmaksymalizować potencjał oglądania Twoich filmów. W dzisiejszym poście podamy kilka wskazówek, które pomogą Ci zrozumieć algorytm YouTube.
Wyjaśnienie algorytmu YouTube
Co minutę udostępniamy ponad 400 godzin filmów. YouTube potrzebuje sposobu, by pokazać użytkownikom treści, które są dla nich istotne. Na przykład, jeśli szukasz filmu o usługach na socialmedia, nie chcesz logować się na swoje konto i oglądać filmów o najlepszym sposobie prowadzenia ciągnika. To byłoby dziwne i denerwujące.
W związku z tym YouTube opracował algorytm ułatwiający wyszukiwanie treści. Według samego serwisu YouTube: „Cele systemu wyszukiwania i odkrywania w YouTube są dwojakie: pomagają widzom znaleźć filmy, które chcą obejrzeć, i zmaksymalizować długoterminowe zaangażowanie i satysfakcję widzów.”
Wydaje się całkiem proste. Zasadniczo algorytm YouTube pokazuje użytkownikom, czego chcą (lub przynajmniej tego, co algorytm „uważa”, że chcą). Według Hootsuite, istnieje sześć kluczowych miejsc, w których algorytm wpływa na miejsce wyświetlania Twoich filmów: w wynikach wyszukiwania, w sugerowanym strumieniu wideo, na stronie głównej, w strumieniu trendów, w subskrypcjach widzów i przy każdym skonfigurowanym powiadomieniu.
Jak działa algorytm?
Algorytm YouTube działa bardzo prosto nagradza jakość a nie ilość. YouTube nie nagradza filmów z największą liczbą wyświetleń. Zamiast tego filmy o największej długości oglądania są wysoko pozycjonowane w algorytmie. Te dane są ważne, ponieważ dokładniej mierzą, w jaki sposób internauci znajdują wideo.
Jak mogę użyć algorytmu na moją korzyść?
Gdy zrozumiesz, jak działa algorytm YouTube, następnym krokiem jest strategiczne wykorzystanie go w celu uzyskania większej liczby wyświetleń. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że YouTube nagradza filmy w oparciu o największą liczbę obejrzanych minut. Zwiększenie czasu oglądania powinno być Twoim najważniejszym celem.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zoptymalizować SEO filmu. Dane SEO w YouTube zawierają tytuły, opisy i tagi. Pamiętaj, aby używać silnych, możliwych do wyszukania słów kluczowych, aby filmy były widoczne.
Po zoptymalizowaniu SEO, następnym krokiem jest sprawienie, że użytkownicy będą chcieli kliknąć Twój film. Oznacza to, że musisz mieć fajną, atrakcyjną miniaturę, która sprawia, że jest ona ciekawa dla widza.
Następnym krokiem jest prawdziwy kicker. Po zoptymalizowaniu SEO pod kątem wykrywalności i użycia atrakcyjnej miniatury, która sprawi, że użytkownik kliknie na film. Musisz utrzymać oglądalność na wysokim poziomie, np. budując stopniowo atmosferę , lub obiecując nagrodę na końcu filmu ale pamiętaj ,żeby widz od razu na przewinął filmu na sam koniec postaw jakieś warunki ?
Zwróć uwagę na swoje analizy
Czy wiesz, że jeden „zły” film może zmniejszyć widoczność całego kanału? Pamiętaj, by zwracać szczególną uwagę na swoje analizy. Śledź filmy, które dobrze się sprawdzają i nie bój się usuwać filmów, które są nierentowne, i zastąp je lepszymi filmami na podstawie Twoich informacji.