W ostatniej dekadzie wzrost znaczenia mediów społecznościowych – Facebook (2004), Twitter (2006), Instagram (2010), Snapchat (2011). Warto więc znać kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych.
Kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych
Choć social media powstały jakiś czas temu, to nadal zyskują na popularności. Firmy starają się nawiązywać kontakty z coraz większą liczbą osób w mediach społecznościowych, widząc w tym szansę na zaistnienie i rozwój swoich firm. Każdego roku w mediach społecznościowych pojawia się sporo zmian. Od zwykłego publikowania zdjęć na ścianach Facebooka do tworzenia stron Facebooka, przez promocję kont biznesowych na Instagramie. To ewolucja, która ma na celu pomoc w wybiciu się Twojego biznesu.
Przedstawiamy Wam kilka najważniejszych trendów.
Relacje na Instagramie
Wszyscy kochamy oglądać krótkie relacje na Instagramie. Firmy nadal będą ochoczo korzystać z tej funkcji w różnym celu. Tworzenie ankiet, samouczków, kwestionariuszy, wystawiając tam produkty na sprzedaż i wiele innych. Relacje można przechowywać jako najważniejsze informacje na stronie, co dodatkowo poprawia ich aspekt.
Personalizacja w mediach społecznościowych
Kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych, a wśród nich jest spersonalizowany marketing. Ludzie uwielbiają gdy w ich mediach społecznościowych znajdują się treści związane z ich wyborami. Spersonalizowane reklamy zostały już podjęte, a w 2020 roku będzie ich jeszcze więcej. Nasze skrzynki odbiorcze zostaną załadowane produktami i usługami, którymi jesteśmy zainteresowani. Zobaczymy reklamy związane z tym, czego szukamy. Jest to świetna funkcja, która ma na celu pomóc trafić Ci z Twoim produktem do właściwej grupy odbiorców. Kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych, spośród których jednym jest personalizacja, pozwolą na sprawne spopularyzowanie Twojego konta na Instagramie, Facebooku i innych portalach społecznościowych.
Sklepy społecznościowe
Media społecznościowe przejmują sklepy e-commerce, wprowadzając opcje kupowania dla ludzi. Niezależnie od tego, czy będzie to Facebook MarketPlace czy sklep na Instagramie, zakupy w mediach społecznościowych nabiorą tempa w przyszłym roku. Wyobraź sobie, że Twoi klienci kupują produkty bezpośrednio z Twojego konta w mediach społecznościowych? Łatwe i ekscytujące, prawda? Kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych to wcale nie tak wiele, a większość z nich jest łatwa do zrealizowania w praktyce.
Podcasty w ramach marketingu w mediach społecznościowych
Podcasty stają się obecnie coraz bardziej popularne. Ludzie wariują, słuchając tych wspaniałych osobistości, dzieląc się z innymi swoimi lekcjami życia. Aplikacje takie jak Spotify, Castbox i Podcast Addict są już popularne wśród ludzi. Możemy sobie wyobrazić, że będzie to część oddziału marketingu społecznościowego. Kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych to także tworzenie ciekawych i tematycznie atrakcyjnych podcastów.
Wiarygodność w mediach społecznościowych
Ludzie bardziej polegają dziś na mediach społecznościowych niż na informacjach z telewizji, radia, czy prasy. Kolejne interesujące odkrycie Forbesa sugeruje, że ponad 60% wszystkich dzisiejszych użytkowników internetu otrzymuje najświeższe informacje z platform mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i YouTube. Oznacza to, że media społecznościowe staną się bardziej wiarygodne w miarę upływu dni. Może to być świetna okazja dla marketerów do promocji swoich produktów.
Media społecznościowe jako wyszukiwarki
Media społecznościowe to dziś wyszukiwarka, w której można znaleźć osoby o podobnych zainteresowaniach i odpowiednie usługi. Optymalizacja Twoich postów jest niezbędna, gdy planujesz dobrze zajmować pozycję na platformie mediów społecznościowych. Użyj poprawnych hashtagów, dodaj linki do swojego profilu i dodaj zoptymalizowane tytuły stron.
Podsumowując
To jest kilka największych trendów w mediach społecznościowych, na które warto zwrócić uwagę by pozyskać nowych klientów i utrzymać dobre relacje z już obecnymi. Około 35% konsumentów chce, aby marki były obecne w mediach społecznościowych. Oznacza to, że niezależnie od tego, jakie trendy pojawią się lub znikną, treść będzie najważniejszym elementem strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, czy tworzysz film, czy publikujesz opowiadanie, Twoja treść musi być na najwyższym poziomie, jeśli chcesz przyciągnąć coraz więcej klientów.
Nie czekaj dłużej i przygotuj strategie z dużym wyprzedzeniem, aby z łaską przejąć marketing w mediach społecznościowych. Jeżeli potrzebujesz pomocy w rozkręceniu swoich social media zapraszamy do skorzystania z naszej oferty sklepu. U nas dostaniesz like na Instagram, followers na Instagramie, wyświetlenie na Instagramie, polubienia fanpage na Facebooku, reakcje na Facebooku, wyświetlenia na Youtube, subskrypcje na YouTube i wiele innych. To, co powyżej to zaledwie kilka trendów marketingowych w mediach społecznościowych. Warto czytać nasz blog by zdobyć jeszcze więcej wiedzy.
Jeżeli chcesz uzyskać szczegółowe informacje zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie zadane przez Was pytania.
Sprawdź również: