Snapchat vs Instagram: który z nich jest dla Ciebie lepszy?
Snapchat vs Instagram – zderzenie Tytanów! Z jednej strony jest Instagram, platforma wagi ciężkiej, ważącą ponad miliard aktywnych użytkowników każdego dnia i świetne narzędzie marketingowe!
Z drugiej strony pretendent: Snapchat ze swoimi 250 milionami użytkowników dziennie oraz własnym zestawem funkcji i strategią sprzedaży! Każdy walczy o zwycięstwo, a przynajmniej szansę, by stać się platformą, którą uwzględnisz w planie marketingowym. Na pierwszy rzut oka Ci dwaj mistrzowie mogą wyglądać tak, jakby mieli wiele tych samych cech – chodzą w złotych rzeczach, wyszydzają tłumy i nabierają masy!
W rzeczywistości, choć w nieco w odmiennych strategiach, platformy te konkurują o to, by stać się platformą dla wszystkich działań związanych z marketingiem wideo i udostępnianiem zdjęć. Dla Social Media Marketera, rosnące podobieństwa między tymi dwoma platformami sprawiają, że coraz trudniej jest się zdecydować, które z nich warte jest wysiłku i zaangażowania czasu. Zatrzymamy się w tym szaleństwie i pomożemy Ci zdecydować, który z dwóch mistrzów działa lepiej? Porównamy funkcje udostępniane przez dwie platformy i wskażemy ostatecznego mistrza!
Runda pierwsza: Snapchat vs Instagram: stories
Na pierwszy rzut oka funkcja Stories jest o wiele wygodniejsza, ponieważ jest pierwszą rzeczą, którą zauważysz w lewym górnym rogu ekranu podczas uruchamiania aplikacji. Nie ma mowy, aby uczynić z tej funkcji punkt startowy na Instagramie, oznaczałoby to porzucenie instynktu, który każe użytkownikom szybko scrollować w dół.
Oprócz tej widocznej przewagi, Stories na Instagramie zawierają mnóstwo naklejek, filtrów, ankiet, tagów lokalizacji i narzędzi do rysowania, które czynią z niej świetną interaktywną przygodę i pozwalają wnieść dodatkową warstwę do każdej opowieści.
Snapchat
Chociaż Stories było automatycznym punktem w aplikacji Snapchat, w tej chwili opcja ta została zlikwidowana. Możliwość oglądania tego, co chcesz oglądać i kiedy chcesz to obejrzeć to oczywisty plus. Minusem, który znaleźliśmy w tej platformie jest ogólna dostępność funkcji Stories. Musisz ją praktycznie wyśledzić w lewym rogu, aby ją zobaczyć. Choć przesunięcie to zajmuje niewiele czasu, to różnica w użytkowaniu jest widoczna.
Zwycięzca tej rundy: Instagram!
Nasz głos otrzymuje Instagram, głównie za wygodę i łatwość użytkowania.
Runda druga: Instagram vs Snapchat – ogólny wygląd
Instagram jest jak na zamówienie. Wizualny projekt zakładający: opowiadania u góry i nawigację aplikacji u dołu tworzy zorganizowany i przyjazny dla użytkownika interfejs. Wszystko ma swoje miejsce i wszystko jest na swoim miejscu.
Nie może być przecież inaczej. W końcu Instagram jest estetyczną platformą, na której użytkownicy dodają poprawione obrazy i zdjęcia, dostosowując je tak, aby produkt lub usługa miały artystyczny styl. Jest to platforma, na której marki i firmy próbują pokazać najlepszą wersję samych siebie.
Snapchat
Po uruchomieniu aplikacji Snapchat, jesteś natychmiast kierowany do funkcji aparatu, w której jesteś zmuszony do natychmiastowego utworzenia obrazu. To jest idealne rozwiązanie dla kreatywnych osób, którzy zawsze mają pomysł na coś ciekawego do opublikowania.
Dla reszty z Nas jest to zaskakujące przejście, któremu brakuje pewnej inspiracji. Dodajmy do tego jeszcze nieudaną próbę oczyszczenia interfejsu, którego chyba jedynym celem było jeszcze większe jego zagmatwanie. Obecnie Snapchtowi brakuje równowagi i porządku.
Właśnie dlatego zwycięzcą tej rundy jest ponownie Instagram. Chociaż mówią, że wygląd to nie wszystko, to jednak ma on spore znaczenie.
Runda trzecia: Instagram vs Snapchat – funkcje
Instagram ma mnóstwo funkcji. Możesz wysyłać prywatne wiadomości do swoich znajomych. Możesz z łatwością udostępniać nie tylko swój profil ale również transmisje na różnych platformach. Stories można udostępniać ze wszystkimi świetnymi filtrami, które sprawiają, że wyglądasz uroczo nawet w gorsze dni.
Ale to wszystko jest tylko wisienką na torcie, ponieważ to zdjęcia pozostają w centrum zainteresowania, bez względu na to, które dodatkowe funkcje wykorzystujesz. Oczywiście, niektóre z tych funkcji są mało znane i mało używane. Być może skopiowanie wszystkich tych pomysłów od Snapchata wyglądało źle dla ich użytkowników, ale w gruncie rzeczy również z nich korzystają.
Snapchat
Mówiąc o Snapchacie, pytamy jaki jest jego cel? Czy jest to platforma informacyjna? Czy ma możliwość wysyłania prywatnych wiadomości? Posiada rozbudowany system reklamowy dla Twoich produktów i usług, dzięki któremu możesz je pokazać szerszej publiczności? Nawet samemu Snapchatowi trudno jest określić jego cel istnienia. Jest to ciągle bardzo oryginalna aplikacja służąca do wysyłania prywatnych komunikatów, które po pewnym czasie znikają. Tyle.
Niezręcznie narastające tarcia w Snapchacie mają podłoże tożsamościowe. Aktualizacje i dodatkowe funkcje wydają się być ciągle dodawane bez dużego pomysłu i przemyślanej strategii. Sprawia to, że są one uporządkowane i bardziej zagmatwane. Wszystko to wpływa na ich małą popularność wśród użytkowników Snapchata.
Zwycięzca rywalizacji Snapchat vs Instagram? ?
Zgadłeś! Zwycięzcą jest Instagram. Przepraszamy, Ciebie Snapchat … to Instagram jest królem!
Sprawdź również: