
10 sposobów jak zdobyć pozytywne opinie w Mapach Google
10 sposobów jak zdobyć pozytywne opinie / komentarze w Mapach Google
Jeśli na profilu naszej firmy przeważają opinie negatywne – nie oznacza to wcale, iż ludzie się na nas uwzięli. Klienci posiadają coraz większą świadomość tego, jaki wpływ mają komentarze i opinie na wizerunek przedsiębiorstw, po prostu mają świadomość, iż nam na tym zależy. W wypadku, kiedy będą w nieodpowiedni sposób obsłużeni – są bardzo zmotywowani do umieszczenia negatywnej opinii. Znacznie trudniej będzie nam zmotywować klienta do zamieszczenia opinii pozytywnej. Jak możemy zdobyć pozytywne opinie czy komentarze w mapach Google? Poniżej opiszemy 10 skutecznych sposobów.
1. Załóżmy, uzupełnijmy i zweryfikujmy profil własnego przedsiębiorstwa
Najlepsze będzie założenie takiego konta w mapach Google, gdyż to właśnie tam zagląda największa ilość klientów i zostawia własne opinie. Nie zapomnijmy jednakże raz na jakiś czas zajrzeć na swoje konto o pokazać klientom, iż nasze przedsiębiorstwo jest aktywne w sieci. Będzie to dla nich oznaczać, iż profil prowadzony jest przez osobę z naszej firmy i zamieszczona przez nich opinia będzie na pewno odczytana. Do sowiego konta warto będzie dodać również informacje dodatkowe, takie jak na przykład logo. Pamiętajmy również o poddaniu identyfikacji przedsiębiorstwa w mapach Google, gdyż bez tego nasz profil nie będzie mieć żadnego właściciela (profil niezweryfikowany zakładany jest przez Google w sposób automatyczny).
2. Skorzystajmy z usługi dbania o naszą firmę
Wiele przedsiębiorstw oferuje tego typu usługi. Jest to tym bardziej pomocne w przypadku zabieganych, niemających w ogóle czasu właścicieli firm. Firmy reklamowe zadbają o nasz profil, a my nie będziemy musieli się już niczym zamartwiać.
3. Pokażmy, iż jesteśmy zainteresowani opinią swoich klientów
Pamiętajmy jednakże, aby dokonać tego we właściwy sposób – nie roszczeniowy i nachalny, zaś delikatny i subtelny. Zamiast proszenia klientów wprost o wystawienie pozytywnych komentarzy i opinii, poinformujmy ich po prostu o takiej możliwości. Miejmy jednakże na uwadze, iż niektórzy spośród klientów są leniwi i nie chce się im pisać naprawdę ciekawych i dobrych opinii. Celem uniknięcia komentarzy takich, jak: ,,fajna firma” czy też ,,super miejsce”, możemy zasugerować klientom podświadomie, co mają napisać w swoich komentarzach.

4. Nie mówmy, jakiej opinii oczekujemy
Niewątpliwie oczekujemy pozytywnych opinii od klientów. Klienci mają tego pełną świadomość. Zasugerowanie im pozytywnych opinii albo też mówienie na temat liczby gwiazdek, może być odbierane jako chęć podbijania swoich statystyk. Nasi klienci nie chcą być postrzegani jako dane statystyczne. Chcą, abyśmy ich wysłuchali.
5. Rozbudźmy wyobraźnię leniwych klientów
Większość spośród zadowolonych z naszych usług klientów, nie napisze pozytywnej opinii z jednego błahego powodu – są po prostu leniwi. Stworzenie ciekawych komentarzy wymaga wykorzystania szarych komórek. Jeśli podpisujemy się pod komentarzem własnym imieniem/nickiem czy mailem – to głupio nam będzie zamieścić jakąś prostą treść, jak chociażby ,,super sklep”. Celem napisania ciekawej opinii, konieczne jest skupienie, nie każdy z nas bowiem posiada tak zwane lekkie pióro. Stworzenie właściwej opinii, może się skojarzyć niektórym osobom z lekcją języka polskiego. Z jakiego powodu, ktoś miałby się w ogóle dla nas aż tak męczyć? Ułatwmy zatem owe działanie. Zasugerujmy, o czym mógłby napisać konkretnie, podświadomie nakierujmy jego opinie na wybraną tematykę – coś co wiemy, iż mu się spodobało.
6. Pokażmy się z możliwie jak najlepszej strony
Zadbajmy o miłą, a do tego wykwalifikowaną obsługę, zapewnijmy wsparcie, jak również innego typu korzyści. Znakomitym pomysłem będzie także rozmowa z kadrą i pokazanie jej członkom, jak mają rozmawiać z wybranymi klientami. Powinniśmy też ich nauczyć, w jaki sposób odróżnić klientów zadowolonych od tych niezadowolonych.
7. Odpowiadamy na każdą opinię, nawet jeżeli będzie negatywna
Jest to niezwykle istotne, gdyż udzielając odpowiedzi wyłącznie na pozytywne komentarze sprawimy, iż klienci pomyślą, że nie przejmujemy się ich problemami. Zaś odpowiadanie wyłącznie na negatywne komentarze wygląda w ten sposób, jakby nie obchodziły nas pozytywne opinie naszych klientów. Zatem jak znaleźć w tym wszystkim złoty środek? To łatwe. Wystarczy, iż będziemy odpowiadać na każdy komentarz. Czas to pieniądz, dlatego im szybciej będziemy odpowiadać na komentarze, tym dla nas lepiej.
8. Pokażmy siebie i własne przedsiębiorstwo
Zamieśćmy na stronie własnej firmy, swoje fotografie, naszego personelu i przedsiębiorstwa. Tak, aby klienci mieli szansę zobaczyć, w jaki sposób wygląda nasza praca od kuchni. Znakomitym pomysłem będzie także dodawanie zdjęć zrealizowanych już zleceń. Jednakże istotne jest, aby były one zupełnie naturalne, ponieważ klienci doceniają szczerość.
9. Czas ma niewyobrażalne znaczenie
Udzielanie odpowiedzi na komentarze w ciągu maksymalnie 2 dni to wyznacznik odpowiednio funkcjonującego profilu. W wypadku zareagowania na opinie negatywne – istotna jest każda minuta. Daje to nam możliwość pozbycia się negatywnych komentarzy, a nawet ich zamiany na pozytywne.
Mapy Google przesyłają użytkownikom powiadomienia mailowe na temat każdej pojawiającej się opinii. Niestety nierzadko ich po prostu nie zauważamy w dużej ilości bezwartościowych wiadomości. Możemy temu łatwo zapobiec, dzięki skonfigurowaniu skrzynki mailowej albo nadaniu mailom wyższego priorytetu.

10. Kupno pozytywnych opinii
Jeśli nadal zastanawiamy się, jak zdobyć pozytywne opinie na google maps, warto skorzystać z 10 opisywanej tutaj opcji. Ostatnim spośród wymienionych w tym artykule sposobów na zdobycie pozytywnych opinii czy komentarzy w mapach Google, będzie po prostu ich kupienie. Pozytywne opinie w google maps mogą być dodawane w ramach działalności wyspecjalizowanych firm, takich jak: Social media Jest to najłatwiejszy sposób, aby zdobyć pozytywne polskie opinie na google maps. Wśród najistotniejszych cech tego typu usługi, należy podkreślić, że:
- opinie pisane są z różnych adresów IP,
- komentarze pisane są z profili, które zostały dokładnie zweryfikowane przez firmę Google,
- niektóre konta mają status lokalnego przewodnika (to zwiększa ich wiarygodność dla algorytmu innych),
- do dyspozycji zamawiających opinie, są nie tylko konta męskie, ale też i żeńskie,
- każda opinia czy recenzja ma różną długość. Wszystko to po to, żeby wyglądały one na unikalne wypowiedzi użytkowników.
Sprawdź również: