Najlepszy czas na dodanie posta w 2019 roku na Instagramie
Żałujemy, że nie mamy kryształowej kuli w którą moglibyśmy zajrzeć i znaleźć najlepszy czas na opublikowanie posta na Instagramie, ale niestety nie ma magicznej godziny. Najlepszy czas na dodanie posta na Instagramie zależy od grupy docelowej. Ale nie martw się, pomożemy Tobie znaleźć najlepszy czas na opublikowanie postów na Instagramie w 2019 roku.
Jedną rzeczą, na którą wszyscy zgadzają się, jest to, że dni powszednie są lepsze niż w weekendy, aby publikować na Instagramie. Ale jeśli próbujesz rozbudować konto na Insta zalecamy codzienną aktywność.
Kiedy najlepiej opublikować post na Instagramie?
Badania pokazują, że najlepszy czas na dodanieposta na Instagramie to moment, w której użytkownicy szukają innego zajęcia/uwagi w pracy lub mają przerwę.
Wcześnie rano: niektórzy ludzie sprawdzają Instagram, zanim wstaną z łóżka, zaraz po przebudzeniu.
Przerwa na lunch w dni powszednie: od 11 rano do 13
Po pracy: od 17 do 20
Weekendowe popołudnia: czas, w którym większość ludzi śpi
Możesz zaplanować publikowanie swoich treści w tych godzinach, aby uzyskać większe zaangażowanie ludzi w danym momencie i zapewnić maksymalny zasięg.
Wpływ czasu publikowania posta a zaangażowanie organiczne ludzi
Każdy użytkownik mediów społecznościowych wie, że zasięg Instagrama nie jest już taki jak kiedyś. Poprzednio w każdym poście byłeś w stanie dotrzeć do wszystkich swoich obserwatorów, ale dzisiaj liczba ta jest mniejsza, ponieważ Instagram zaczął przykładać większy nacisk na płatne usługi reklamowe. Mimo tych zmian konta na Instagramie z lojalnymi followersami i wysokimi wskaźnikami zaangażowania mogą nadal osiągać wysokie zasięgi i rozwijać się.
Ponieważ cały algorytm nie jest publiczny, jednym z głównych czynników, z których korzysta Instagram, przy ustalaniu organicznego zasięgu i jakości postu jest zaangażowanie i odpowiedzi, które otrzymuje post, gdy jest wyświetlany wkrótce po udostępnieniu. Szybkość, z jaką post otrzymuje pozytywne zaangażowanie, jest ogromnym wskaźnikiem wykorzystywanym przez platformę do określenia, czy jest on wysokiej jakości i czy powinien zostać rozszerzony w kanale.
Jak znaleźć najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie?
Określ strefę czasową docelowej grupy odbiorców: jeśli jesteś właścicielem lokalnej firmy, wiesz jaka jest strefę czasową Twoich odbiorców. Wyjątkiem od tej zasady jest to, że np. znajdujesz się w Las Vegas lub prowadzisz działalność związaną z turystyką, która jest wspierana głównie przez podróżnych.
Zapoznaj się z harmonogramem docelowej grupy odbiorców: jeśli twoja grupa docelowa nadal jest w szkole lub pracuje w godzinach od 9 do 17, to powinieneś opublikować post w porę obiadową (11: 00-13: 00) lub 17: 00-19: 00, kiedy większość ludzi wychodzisz z biura i rozmawia lub jedzie w transporcie publicznym.
Weekendy a dni powszednie: ostatnie badania wykazały, że zaangażowanie jest nieco wyższe w dni powszednie, ponieważ użytkownicy są w codziennej rutynie i korzystają z Instagram podczas długich podróży i przerw. Dni powszednie to optymalny czas na zaplanowanie postu na maksymalny zasięg i zaangażowanie.
Kiedy najlepiej publikować posty w przypadku małych firm?
Zwykle dla większości lokalnych firm najlepszy czas na publikowanie na Instagramie to wczesny wieczór i południe. Niektóre konkretne marki, takie jak restauracje, bary i kluby nocne, mogą korzystać z zamieszczania ogłoszeń w dniach zbliżających się do końca tygodnia, kiedy ludzie myślą o planowaniu weekendu.
W jaki sposób mogę uzyskać bardziej szczegółowe godziny publikowania w oparciu o moich obserwatorów?
Zalecamy zmianę konta na profil biznesowy. Dzięki profilowi biznesowemu możesz uzyskać szczegółowe informacje o swoim profilu, postach i obserwatorach. Daje ci najlepsze dane w których znajdują się Twoi obserwatorzy, oraz konkretne dni i godziny każdego dnia, kiedy twoi odbiorcy są najbardziej aktywni na Instagramie.
Jak znaleźć te informacje na moim koncie firmowym?
01 Przejdź do swojego profilu na Instagramie
02 Kliknij w ikonę wglądu w prawym górnym rogu
03 Kliknij “odbiorców”.
04 Przewiń w dół do końca strony, aby znaleźć “Najlepsze lokalizacje” i “obserwatorzy”, aby zobaczyć lokalizację i czas, kiedy najczęściej korzystają z niej Twoi odbiorcy.
Po uzyskaniu dostępu do tych danych, które są spersonalizowane dla Twojego konta, możesz określić najlepszy czas na publikowanie na Instagramie w oparciu o własne godziny szczytu. Później możesz skorzystać z naszej usługi Promocją konta na instagramie, aby zaplanować swój post przed tym czasem, aby uzyskać maksymalne zaangażowanie.