
Jak łatwo zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?
Jak łatwo zdobyć więcej obserwujących na Instagramie?
W 2021 roku Instagram miał miliard aktywnych użytkowników i liczba ta stale rośnie. Platforma społecznościowa koncentruje się głównie na zdjęciach i filmach, stając się miejscem konkurencyjnym dla innych tego typu serwisów. Dzięki niemu Twój głos zostanie lepiej usłyszany. W ten sposób pozyskasz obserwujących potrzebnych do rozwoju Twojej firmy, pokazania marki lub dzielenia się ważnymi dla Ciebie sprawami. Niektórzy użytkownicy Instagrama szukają także większej liczby obserwujących, aby znaleźć więcej osób o podobnych poglądach i zainteresowaniach. Przygotuj swoją aplikację Instagram i kilka kreatywnych pomysłów, a my pomożemy Ci znaleźć odbiorców za pomocą nowych funkcji Instagrama. Pokażemy Ci także kilka prostych metod nawiązywania relacji i ułatwiania wyszukiwania. Chociaż możesz kupić od nas obserwujących na Instagramie, w tym przewodniku omówimy 14 bezpłatnych i prostych sposobów na zwiększenie liczby odbiorców na tej platformie.

1 – Korzystanie z rolek na Instagramie
Wyobraź sobie, że możesz stworzyć na Instagramie reklamę firmy lub osoby, którą każdy zobaczy. Instagram niedawno wprowadził nową funkcję, która oferuje użytkownikom możliwość udostępniania do 30-sekundowych filmów z muzyką za pomocą biblioteki muzycznej Instagram.
Gdzie są rolki (Reels)?

Funkcja rolki zajmuje ważne miejsce w aplikacji mobilnej i z pewnością przyciągnie nowych obserwujących. Rolki są widziane przez wszystkich użytkowników, a nie tylko obserwujące Cię osoby. Stwórz coś chwytliwego i niepowtarzalnego, a wkrótce znajdziesz się przed oczami ludzi, którzy mogą łatwo stać się Twoimi obserwatorami. Rolki można znaleźć w Twoim profilu, więc obecni i nowi obserwatorzy mogą szybko znaleźć znajdującą się tam treść. Krótka rolka na Instagramie może być skutecznym rozwiązaniem na zbudowanie dłuższego filmu, ponieważ rolki są prezentowane osobom zainteresowanym podobnymi treściami – niekoniecznie tylko Twoim obserwatorom. Zalecamy również kupowanie wyświetleń na Instagramie, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoje szanse na dotarcie do strony Eksploruj.
Jak opisano powyżej, oto krótki przykład:
- Utwórz krótki film na dany temat. Nie ujawniaj zbyt wielu szczegółów. Powiedz oglądającym, aby sprawdzili profil lub kanał.Opublikuj video jako rolkę. Użytkownicy Instagrama, którzy nie są Twoimi obecnymi obserwującymi, będą mogli zobaczyć to video. Mam nadzieję, że pójdą za Tobą.
Powtarzanie
Stwórz własną serię IGTV. Tworzenie swojego serialu telewizyjnego na Instagramie pozwala zdobyć nowych obserwujących. Coraz więcej osób korzysta obecnie z platform społecznościowych tj. Instagram. Dostarczenie serii filmów o czymś, na czym Ci zależy, daje użytkownikom IG powód do obserwowania Ciebie. Filmy zwiększają także zaangażowanie na Instagramie i prawdopodobnie przyciągną nowych obserwujących do Twojego profilu.
Pomysły
Można zrobić serię kulinarną lub modową, pokazując swoje umiejętności – np. jak zrobić i ugotować makaron lub jak odtworzyć strój ulubionego celebryty przy użyciu ubrań tańszych marek. Chcesz udzielać zainteresowanym osobom informacji na temat wina? Zrób serię o robieniu testów smaku i podziel się swoją wiedzą o winnicach, daktylach i winogronach. Możliwości są nieograniczone – zależą tylko od Twojej wyobraźni. IGTV łatwo można znaleźć za pomocą swojego profilu z własną zakładką IGTV. Dzięki temu Twoi użytkownicy łatwo znajdą zamieszczane tam treści.
2 – Bądź dostępny i różnorodny
Dostosowywanie treści do osób o różnych potrzebach jest szybkie i łatwe. Niektórzy użytkownicy mają niepełnosprawność słuchową i wzrokową. Facebook informuje również, że 85% treści video i dźwiękowych jest włączanych z wyciszeniem. Napisy kodowane automatycznie w Twoich filmach w IGTV oferują aż 16 języków.
Jak Twoi obserwatorzy oglądają filmy?
Użytkownicy z większym prawdopodobieństwem obejrzą video, gdy będą mogli zobaczyć dołączone do niego napisy. Stanie się tak zwłaszcza wtedy, gdy będą w miejscu pracy. Mogą także nie chcieć zakłócać spokoju innym. Ważne jest również, aby mówić wyraźnie – wtedy napisy będą jasne i zrozumiałe. Twój głos nie zawsze musi być dosłownie słyszany. Możesz sprawić, aby był przynajmniej czytany. Wprowadzenie tych zmian to prosty sposób na uwzględnienie osób, które wcześniej mogły mieć problemy z dostępem do Twojego filmu.
Sprawy społeczne
Różnorodność obejmuje także opowiadanie się ze swoją opinią na temat dowolnej liczby spraw społecznych. Reprezentowanie sprawy, w którą wierzysz pomaga Ci integrować się z podobnymi społecznościami i zwiększa lojalność wobec Twoich marek. Pozwala ludziom na poznanie Twoich opinii na tematy społeczne. Porozmawiaj o organizacjach charytatywnych i miejscach, w których ludzie mogą zgłosić się na wolontariat, podjąć działania lub przekazać darowiznę.
Przykład obywatelski – NFL:
Złóż oświadczenie o głosowaniu w wyborach powszechnych. Powiedz obserwującym, jak ważna jest pomoc w doborze przedstawicieli. Nie musisz mówić, na kogo głosujesz. Podobnie jak główne marki, np. NFL, zachęcaj do przygotowania i rejestracji.
Tematy społeczne są normą
Prawie trzy czwarte użytkowników Instagrama i innych platform społecznościowych oczekuje, że duże firmy zajmą stanowisko w ważnych kwestiach. Ty natomiast łatwo możesz dostosować swoje stanowisko do głównych firm, aby rozpowszechniać informacje o sobie i swoich przekonaniach.
3 – Pracuj z mikroinfluencerami

Niektórzy z Twoich ulubionych influencerów posiadają miliony obserwujących. Nie mają też motywacji do promowania Cię i są mniej skłonni do interakcji.
Co to jest mikroinfluencer?
Mikroinfluencerzy to osoby mające od 10000 do 100000 obserwujących. Często mogą zaoferować większe zaangażowanie niż influencerzy z dużą liczbą obserwujących. Poświęcają także więcej czasu na nawiązanie kontaktu z Wami. Przyciągają też nowych odbiorców.
O co mam prosić?
Poproś o udostępnienie posta, który interesuje zarówno Twoich użytkowników, jak i obserwujących danego influencera. Następnie skorzystaj z większego zaangażowania mikroinfluencera, który nie stara się nadążyć za milionami obserwujących. Mówiąc najprościej, masz większą szansę na nawiązanie kontaktu z dużą liczbą mikroinfluencerów niż znacznie większymi influencerami, którzy często omawiają podobne tematy. Współpraca z mikroinfluencerami zapewni Ci zatem więcej obserwujących.
4 – Twórz autentyczne treści, które można udostępniać
Autentyczne treści po prostu otwierają się na Twoich obserwujących. Podziel się swoimi przemyśleniami niezależnie od tego, czy są pozytywne, negatywne, dziwaczne lub szczegółowe. Podziel się emocjami i prawdziwymi uczuciami ze swoimi obserwatorami. Będą wiedzieć, że też jesteś człowiekiem i docenią Twoją przejrzystość. Algorytm Instagrama preferuje posty z dużym zaangażowaniem, a szczery post to łatwy sposób na znalezienie się na stronie tj. Eksploruj. Sprawi to, że Twoje treści będą odkrywane przez nowych użytkowników. Możesz także kupić od nas polubienia na Instagramie, aby zwiększyć swoje szanse na dotarcie do kanału Eksploruj.
5 – Bądź człowiekiem i zyskaj nowych obserwujących

Użytkownicy chcą wchodzić w interakcje z innymi ludzmi, przejrzystymi postami, które tworzysz. Upewnij się zatem, że jesteś na tyle dostępny, by odpowiedzieć na niektóre bezpośrednie wiadomości. Ma to na celu nawiązanie kontaktów. Bezpośrednia interakcja mówi użytkownikom, że Ci zależy i może prowadzić do zdobycia większej liczby obserwujących. Dziel się zmaganiami, które rozumie większość osób. Możesz porozmawiać o frustracjach związanych z gotowaniem zdrowego posiłku, pozytywach dotyczących kogoś w Twoim życiu lub myślach o przyszłości. Prawie wszystko będzie dobre. Po prostu bądź prawdziwy. Możesz także podzielić się swoimi zmaganiami z użytkownikami Instagrama, którzy oferują ich rozwiązania. W ten sposób Twoja i ich marka mogą zyskać nowych obserwujących.
6 – Promuj treści na Instagramie na innych platformach
Niektóre z Twoich kont na platformach społecznościowych łączą się i mogą być wykorzystane do zdobycia większej liczby obserwujących na Instagramie. Tworzenie kont na popularnych i stale rozwijających się platformach społecznościowych TikTok czy Pinterest może prowadzić do pozyskania większej liczby obserwujących. TikTok i Pinterest ułatwiają znalezienie osób o podobnych poglądach w wielu sieciach społecznościowych i zdobycie większej liczby odbiorców.
Masz wiele narzędzi:
Korzystaj z każdej dostępnej metody komunikacji – od poczty e-mail po własną stronę internetową, aby łączyć ludzi ze swoim profilem na Instagramie i znajdować więcej obserwujących bez względu na kanał, który odwiedzili.
Wiele kont, wiele sieci
Wiele osób korzysta z dużej liczby sieci społecznościowych i z różnych powodów może nie znaleźć Cię na innych platformach. Proste połączenie innych profili z Twoim Instagramem i na odwrót może rozwinąć Twoją obecność w Internecie.
7 – Stwórz szczegółowe podpisy
Chociaż zdjęcia i filmy są bardzo ważne na Instagramie, pisanie szczegółowych opisów również może przyciągnąć więcej obserwujących. Długość napisów na Instagramie podwoiła się w ostatnich latach. Podobnie, jak w przypadku dzielenia się osobistymi odczuciami, szczegółowe podpisy mogą dotyczyć wszystkiego – od procesu tworzenia projektu DIY po rozszerzone odczucia na dany temat.
Połącz szczegóły z tematami społecznymi
Szczegółowe podpisy dobrze łączą się także z tematami społecznymi i politycznymi. Połącz proste zdanie ze statystykami i innymi informacjami. Dodaj swoją opinię i odczucia na dany temat. Jeśli to możliwe, opowiedz historię z własnego życia dotyczącą zaistniałej sytuacji. Powiedz użytkownikom, dlaczego czujesz się tak, a nie inaczej. Będą z Tobą lepiej związani i zaczną Cię obserwować. Podpis może wydawać się długi, ale to w porządku. Długi, dobrze napisany podpis może być ważny dla każdego użytkownika.
Opisy pomagają w wyszukiwaniu
Dłuższe i szczegółowe podpisy również ułatwiają wyszukiwanie. Po prostu użycie znaczących słów kluczowych pozwala użytkownikom Instagrama łatwiej znaleźć Twoje treści podczas korzystania z serwisu. Na przykład można opisać parę butów za pomocą wielu szczegółów i przymiotników, począwszy od koloru i stylu oraz powiedzenia użytkownikom, jak bardzo wygodne są te buty.
8 – Spraw, aby Twój profil umożliwiał łatwe przeszukiwanie
Instagram, podobnie jak Google, działa jak wyszukiwarka, a Twój profil funkcjonuje jak strona internetowa. Wyszukiwarki są zasilane słowami kluczowymi, które są trafnymi, popularnymi słowami wpisywanymi przez użytkowników chcących znaleźć konkretne tematy. Podobnie jak w Google, najbardziej trafne słowa w wyszukiwaniu użytkowników będą pojawiały się jako pierwsze. Samo umieszczenie słów kluczowych w swojej nazwie użytkownika i biogramie może prowadzić do większej liczby obserwujących, którzy szukają określonych terminów. Jest także gwarancją uzyskania lepszego miejsca w rankingu Instagrama.
Traktuj swój profil na Instagramie jak stronę internetową
Łatwo zrozumieć, które słowa są związane z Twoją niszą. Użyj ich w swoim profilu. Jeśli jesteś fotografem rodzinnym, możesz użyć terminów tj.: „aparat fotograficzny”, „zdjęcia rodzinne” czy „wspomnienia”.
Wyszukiwanie użytkowników – daj się znaleźć
Gdy użytkownicy wyszukują Twój temat, masz większą szansę na zdobycie nowych obserwujących, ponieważ umieściłeś w swoim profilu określone słowa kluczowe związane z ich wyszukiwaniem. Pamiętaj o zamieszczeniu informacji o Twojej branży w polu nazwy i nazwy użytkownika. Oba pola można przeszukiwać i są widoczne dla potencjalnych obserwujących. Powinny być wykorzystywane do bezpłatnej i łatwej ekspozycji profilu. Podobnie jak w Google, te proste metody łatwej optymalizacji profilu mogą doprowadzić Cię na szczyt wyników wyszukiwania na Instagramie. Wystarczy dodawać odpowiednie słowa kluczowe.
Wprowadzanie niewielkich zmian w swoim profilu to jeden ze sposobów na skorzystanie z wyszukiwania i algorytmów Instagrama. Optymalizacja nie wymaga nawet tworzenia nowej treści.
9 – Idź na żywo i zobacz jak szybko zyskasz nowych followersów

Instagram oferuje wiele możliwości pozwalających na przyciąganie nowych obserwujących. Na żywo umożliwia publikowanie na żywo nieedytowanego strumienia video wraz z komentarzami na żywo i interakcjami. Możesz zaoferować prezentację produktu, zademonstrować umiejętności lub porozmawiać o swojej ulubionej sprawie w autentyczny sposób. Wówczas publiczność natychmiast może wejść z Tobą w interakcję.
Sprzedawaj na żywo
Możesz także sprzedawać na żywo za pośrednictwem usługi Live, korzystając z Instagram Checkout i sklepu na Facebooku, aby umożliwić użytkownikom natychmiastowe zakupy. Wyraź entuzjazm dla swoich produktów i marki. Pokaż, jak świetnie wygląda Twój nowo opracowany tusz do rzęs, a jednocześnie sprzedawaj go w czasie rzeczywistym swoim obserwatorom za pomocą video na żywo. Możesz od razu odpowiadać na pytania, a także wyjaśniać najróżniejsze szczegóły.
Życie jest łatwe
Video na żywo nie wymaga dużej wiedzy technicznej. Surowy film pokazujący, jak demonstrujesz swoją wiedzę, czyni Cię bardziej ludzkim i może dodać materiałom trochę spontaniczności nawet wtedy, gdy są dobrze zaplanowane.
10 – Stwórz wyzwanie lub grę – coś interaktywnego
Wyzwania pozwalają markom i użytkownikom Instagrama na rozpowszechnianie oryginalnych pomysłów związanych z określonymi firmami lub produktami. Niedawno konkurs Bathtub Challenge zachęcał użytkowników do ubierania się i siedzenia w pustej wannie podczas robienia selfie.
Zapewnij rozrywkę w trudniejszych czasach
Podczas ostatnich lockdownów użytkownicy Instagrama oferowali gry online wraz z prognozami dotyczącymi zwycięzców, aby stworzyć wyzwania i interakcje pomocne w zdobyciu nowych obserwujących. Jeden z użytkowników stworzył interaktywny ping-pong i szybko dotarł do 100000 widzów na grę.
Skuteczne przykłady
Mniej aktualny przykład wyzwania związanego z wiadrem na lód dla ALS. Wyzwanie było bardzo proste – wpłać darowiznę na fundację ALS lub wylej wiadro lodowatej wody na głowę, jednocześnie rzucając wyzwanie kilku innym użytkownikom, by podjęli decyzję za siebie. Fundacja ALS podniosła świadomość swojej sprawy, jak również zebrała pieniądze. Stwórz hashtag lub znajdź sposób na oznaczenie swojego wydarzenia, aby było natychmiast rozpoznawalne wśród Twoich obserwujących. Kiedy oglądają i udostępniają Twoje posty, widoczne zaangażowanie wzrasta i masz szansę na znalezienie nowych odbiorców. Wymyśl kreatywny i łatwy pomysł do wykonania i poproś użytkowników, aby podzielili się Twoim wyzwaniem. Czy masz wymyśloną przez siebie grę, w którą grasz z przyjaciółmi i rodziną? Spraw, aby była dostępna na Instagramie i stanowiła ciekawy element interaktywnej rozrywki.
11 – Stwórz własny hashtag
Wiele wpływowych osób i firm używa hashtagów, aby stworzyć niezapomniany, krótki sposób wyszukiwania, zapamiętywania i interakcji. Utwórz hashtag, który jest unikalny dla Ciebie i Twojej firmy lub niszy. Zachęć użytkowników do udostępnienia go innym.
Dobry przykład z Coca-Coli
Chociaż pochodzący z dużej marki, #ShareACoke jest dobrze znanym i bardzo udanym przykładem tworzenia hashtagu. Współpracując z innymi głównymi gwiazdami i wpływowymi osobami, #ShareACoke zwiększył świadomość marki, znajdując się na spersonalizowanych etykietach na butelkach po Coca-Coli. Użytkownicy dowiedzieli się o programie poprzez #ShareACoke i mieli szansę kupienia butelki Coli w sklepie lub wydrukowania własnej etykiety. Mogli wysłać colę do rodziny lub przyjaciół i „podzielić się” butelką. Jeśli ktoś tworzy ciekawe treści za pomocą Twojego hashtagu, pomoże Ci zdobyć więcej obserwujących.
12 – Twórz memy, które zrozumieją Twoi odbiorcy

Memy to szybki, a także skuteczny sposób na wzbudzenie zainteresowania produktem i marką. Chociaż definicja memu jest różna, zwykle jego zadaniem jest obrazkowe przedstawienie uczuć dotyczących osób, produktów lub marek.
Tak się komunikujemy
Większość młodych użytkowników używa memów do regularnego komunikowania się zarówno za pośrednictwem mediów społecznościowych, jak i ze znajomymi oraz rozumie odniesienia do najczęstszych obrazów. Niektóre popularne memy obejmują sytuacje, w których mem wyraża określone uczucia. Do większości także można łatwo dodać tekst. Łączenie się z najnowszymi popularnymi programami lub pomysłami może być szczególnie pomocne w znajdowaniu większej liczby obserwujących, których można rozśmieszać, wywoływać oczekiwane reakcje oraz bardziej uświadamiać swoją obecność na Instagramie.
Znajdź osoby takie jak ty
Użytkownicy Instagrama często śledzą memy, ponieważ docierają one do osób o podobnym poczuciu humoru lub zainteresowaniach. Generatory memów są również dostępne online na wielu stronach internetowych, aby pomóc Ci je stworzyć. Nie potrzebujesz Photoshopa, by wykonać skuteczny mem. Użyj innej prostej aplikacji do tworzenia obrazów, aby dodać filtry i kolory pasujące do Twojej obecnej marki. Postaraj się, by ludzie rozpoznali memy jako Twoje.
13 – Twórz niestandardowe filtry
Filtry przeszły długą drogę. Na początku Snapchat i Instagram oferowały jedynie filtry pozwalające użytkownikom dodać kocie uszy, okulary przeciwsłoneczne lub psa liżącego ekran. Teraz możliwe jest dodawanie własnych filtrów do postów, aby inni mogli się nimi cieszyć, umożliwiając nowym i istniejącym obserwatorom tworzenie kreatywnych treści za pomocą filtrów. Mogą one być bardzo proste, np. stanowić jedynie tła dla innych użytkowników.
Twoja marka na ekranie
Główną zaletą filtrów jest to, że nie ma wątpliwości, kto je utworzył. Nazwa użytkownika i marki są bowiem zawsze widoczne w utworzonym filtrze. Stwórz ciekawy filtr, którego ludzie będą chcieli używać. Połącz go ze swoją marką i zdobądź nowych obserwujących. Filtry to skuteczny sposób na uczynienie czegoś użytecznym dla obecnych i przyszłych obserwujących. Mogą oni też dzielić się ze swoimi przyjaciółmi, a Twoje imię i nazwisko nadal pojawia się na filtrze! Filtry wymagają niewielkiej wiedzy technicznej. Ich tworzenie polega bardziej na kreatywności i pomysłowości niż na umiejętnościach obsługi komputera. Chcesz stworzyć filtr, który pokazuje unikalny kolor, którego używasz do szytych przez Ciebie sukienek? Spraw, by wyglądało na to, że ktoś inny je nosi, używając wykonanego przez Ciebie filtra.
14 – Połącz się z innymi markami
Gdy próbujesz zbudować wizerunek na Instagramie i zdobyć więcej obserwujących, możesz połączyć się z innymi markami. Znajdź takie, które oferują podobne myśli, pomysły i przekonania, a dotrzesz do odbiorców podobnych do Twojej, dzięki czemu udostępnienie posta może być korzystne dla obu marek. Wiele firm ma już zaangażowanych obserwujących, takich jak Twoja, zatem takie połączenie pomoże Wam w zdobyciu nowych obserwujących.
Łączenie się z innymi markami jest tanie
Łączenie się z innymi markami jest również wydajniejsze i tańsze. Zamiast kupować reklamy lub posty sponsorowane za 25 razy więcej, możesz przeprowadzić własną kreatywną promocję poprzez współpracę z podobnym użytkownikiem Instagrama i pozwolić swoim odbiorcom wypróbować Twoje produkty, aby również mogli Cię promować.
Wniosek
Podobnie jak wszystkie media społecznościowe, Instagram pozwala na nawiązywanie kontaktów podczas edukacji i rozrywki. Nie potrzebujesz wiedzy technicznej, aby tworzyć filtry, seriale IGTV lub nawiązywać kontakty z firmami i markami. Najłatwiejszym sposobem na zdobycie większej liczby obserwujących jest bycie kreatywnym i autentycznym, oferując jednocześnie przydatne wskazówki w postaci filmów i obrazów. Przedstawianie się jako człowiek, który chce kontaktów, może być również bardzo pomocne podczas przygotowywania się do interakcji z nowymi i istniejącymi użytkownikami mającymi ze sobą coś wspólnego. Zrozumienie tego, czego szukają Twoi użytkownicy, oraz dopasowanie tych słów i tematów w Twoim profilu może również ułatwić wyszukiwanie. Przyjrzyj się także nowym funkcjom na Instagramie – pomagają one dzielić się pomysłami i częściej znajdować się przed nowymi użytkownikami. Połączenie swojej kreatywności i znalezienie odpowiednich odbiorców szybko zwiększy liczbę obserwujących na Instagramie.
Instagram oferuje proste sposoby znajdowania większej liczby obserwujących za pomocą krótkich filmów, które prowadzą do długotrwałych relacji z użytkownikami. Przygotuj aparat i telefon, skorzystaj z naszych wskazówek i bądź gotowy na nawiązanie kontaktu z nowymi obserwatorami.
Sprawdź również: