
Czym są hashtagi na Instagram i jak je dobrać?
Czym są hashtagi na Instagram i jak je dobrać?
Czy wiesz, że na post Instagramie z co najmniej jednym hashtagiem generuje średnio około 13% więcej aktywności niż post bez hashtagów? Tagi są potężne – mogą pomóc Twoim postom dotrzeć do docelowych odbiorców, przyciągnąć followers Instagram dla Twojej niszy, zwiększyć zaangażowanie i rozwinąć bardziej pozytywny i rozpoznawalny wizerunek marki.
Popularny krzyżyk # pozwala porządkować informacje na Instagramie. Hashtagi to proces sortowania na Instagramie. Na tym portalu społecznościowych każdego dnia publikowanych jest około 95 milionów zdjęć, dlatego algorytm nierzadko ma problem z dotarciem z danymi materiałami do konkretnych, zainteresowanych nimi osób. Hashtagi pomagają znaleźć Twój post widzom najbardziej zainteresowanym jego obejrzeniem. Zasadniczo tagi są również dobrym sposobem kategoryzacji postów. Pomagają dotrzeć do docelowych odbiorców, których faktycznie interesuje oferowana przez Ciebie zawartość. Stąd odpowiednio dobrany hashtag jest doskonałą metodą na like Instagram.

Hashtagi na Instagram – krótka historia krzyżyka
Historia # sięga 2007 roku, kiedy to pierwszy raz został użyty na Twitterze przez Chrissa Messina. Hashtagi na Instagram pozwalają porządkować treść i poukładać ją. Umożliwia to użytkownikom social mediów szybsze wyszukiwanie treści, a algorytmom wyszukiwarek i mediów społecznościowych podpowiadanie odbiorcom treści wpisy i publikacje po słowach kluczowych, czyli właśnie hashtagach.
Od czego zacząć?
Skutecznym rozwiązaniem na początek jest badanie trendów związanych z Twoją działalnością – słowa kluczowe, których obecnie używasz, są doskonałym materiałem do rozpoczęcia hashtagowych eksperymentów. By dodać swoje hashtagi na Instagram, wystarczy nacisnąć ikonę lupy, a następnie wybrać opcję „tagi” z rozwijanego menu i umieścić swoje odnośniki na instagramowym pasku wyszukiwania. Liczne komentarze Instagram pod postami z najpopularniejszymi hashtagami świadczą o tym, że jest to bardzo skuteczna metoda promocji swojego konta. Dodatkowo wyniki każdego wyszukiwania ujawnią wszystkie najlepsze hashtagi na Instagram
, które są ściśle powiązane z tymi podanymi przez Ciebie. Dostarczy Ci to pomysłów na jeszcze więcej hashtagów, których możesz użyć, aby dotrzeć do nowych odbiorców.
Sprawdzaj, co jest na topie
Zamiast umieszczać losowe ogólne hashtagi na końcu swoich postów na Instagramie, zastosuj bardziej ukierunkowane podejście – wyszukuj tagi, których obecnie używa Twoja publiczność i wstawiaj je do swoich postów. Pamiętaj, by używać wyłącznie odpowiednich hashtagów, które zawierają słowa kluczowe budzące zainteresowanie w Twojej faktycznej grupie docelowej: jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, hashtag #goodfood być może i przyciągnie wielu oglądających, ale kampania nastawiona na followers Instagram w tym przypadku będzie zwyczajnie nieskuteczna.
Pamiętaj również, by unikać nadużywania konkretnych słów kluczowych – jeśli będzie ich za dużo, algorytm Instagrama może ograniczyć zasięg postu. Gdy dany tag jest zbyt popularny, ciężko jest przebić się ze swoimi treściami.

Umieszczaj hashtagi również w Stories
Hashtagi na Instagram Story to jedna z najpopularniejszych funkcji tego portalu. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny marketing internetowy na Insta, nie powinieneś odrzucać potencjalnych korzyści płynących ze skutecznego reklamowania się za pomocą Story. Zdjęcia wstawione na niedługi okres są bardzo „klikalne” i potrafią mocno wpłynąć na like Instagram na naszym koncie. Dodanie hashtagów do Instagram Story – w tekście, naklejce lub tagu lokalizacji – to zupełnie inny sposób na promocję, niż klasyczne wrzucanie postów. Szczególnie duże efekty może przynieść to w momencie, gdy po raz pierwszy korzystasz ze Story. Wtedy właśnie możesz trafić na wielu użytkowników, którzy do tej pory nie natrafili na Twój profil. Częstotliwość klikania hashtagów w Stories jest oczywiście niższa, niż w przypadku tradycyjnych postów. Jest jednak wystarczająca, by skutecznie promować swoją markę wśród potencjalnych nowych fanów.
Ile tych hashtagów?
Instagram umożliwia ustawienie nawet 30 hashtagów do jednego wpisu, stories czy filmiku. Hashtagi pomagają i pozwalają użytkownikom i potencjalnym klientow trafić dokładnie do Ciebie. Twój produkt czy oferta są lepiej widoczne dla wyszukiwarek, oznaczone odpowiednimi hashtagami. Zadbaj o to, żeby hasła oznaczone popularnymi krzyżykami były zbieżne i zgodne z Twoją ofertą i przyciągały na Twój profil użytkowników social mediów, którzy dokładnie Ciebie poszukują.
Stosując nasze metody i dostosowując swój profil zgodnie z naszymi zasadami, skazujesz się na sukces w social mediach.
Sprawdź również:
