
Recenzje klientów i opinie na Instagramie
Recenzje klientów i opinie na Instagramie to niezwykle istotna sprawa. Czy w pełni korzystasz z świetnych recenzji od najlepszych klientów? Szukasz praktycznych sposobów na zwiększenie swojego dowodu społecznego na Instagramie?
W tym artykule dowiesz się, jak wykorzystać opinie klientów w swoim kanale na Instagramie, w Historiach i na IGTV.
Dlaczego warto promować recenzje klientów i opinie na Instagramie?
Z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, z których 83% korzysta z platformy do odkrywania produktów, Instagram ma ogromny potencjał sprzedaży dla marek wszystkich rozmiarów i nisz. Jednak prawie niemożliwe jest przekonanie obserwujących na Instagramie, aby kupowali od Ciebie, jeśli nie dostarczysz im dowodu społecznego.
Dlaczego? BrightLocal odkrył w badaniu, że 91% osób czyta recenzje klientów przed podjęciem decyzji o zakupie. Zalecenia od partnerów pozostają najbardziej wiarygodną formą reklamy, a klienci w przeważającej mierze ufają sugestiom rodziny, przyjaciół i współpracowników odnośnie treści marki.
Koncepcja wykorzystania dowodu społecznego w marketingu nie jest nowa, ale jest ważniejsza niż kiedykolwiek.
Dobra wiadomość jest taka, że treść generowana przez użytkowników (UGC) rośnie. Konsumenci nie tylko uwielbiają robić zdjęcia produktów, które uznają za przydatne, ale także pomagają innym potencjalnym klientom w podejmowaniu właściwych decyzji zakupowych. Codziennie ponad 100 milionów zdjęć i filmów przesyłanych na Instagram to świetne miejsce dla marketerów na znalezienie UGC.
Jeśli korzystasz z recenzji klientów i opinii na Instagramie, rozważ założenie drugiego konta w serwisie tylko dla tej zawartości. Ponieważ recenzje klientów są dostępne w różnych formatach, dopasowanie ich do stylu konta na Instagramie może być trudne. Jeśli masz osobne konto do recenzji klientów, możesz udostępnić obserwującym i odwiedzającym dowody społecznościowe bez wpływu na estetykę na Instagramie.
Zbieraj i zmieniaj przeznaczenie recenzji klientów dotyczących historii na Instagramie
W ciągu ostatnich kilku lat Instagram Stories zmienił sposób, w jaki ludzie korzystają z platformy. Dzięki trwającej zaledwie 24 godziny historie tworzą efekt FOMO (strach przed utratą), który zachęca użytkowników do oglądania krótkotrwałych treści. Jeśli wykorzystujesz opinie klientów w swoim marketingu, ważne jest, aby dzielić się nimi również poprzez historie. W tym kontekście recenzje klientów i opinie na Instagramie są niezwykle cennym źródłem wiedzy o twoim produkcie.
Tanie rozwiązanie podróżnicze Airy Indonesia udostępnia recenzje gości w swoich historiach na Instagramie i zawiera przesuwany link, który pozwala zainteresowanym użytkownikom dowiedzieć się więcej o polecanych mieszkaniach.
Publikuj referencje wideo i recenzje produktów na IGTV
Wielu klientów ogląda filmy z recenzjami produktów w mediach społecznościowych przed podjęciem decyzji o zakupie. Według ankiety Wyzowl State Marketing Video Survey 96% osób obejrzało film wyjaśniający, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze, a 86% chce zobaczyć więcej filmów od marek w 2020 roku.
Wraz z popularnością treści wideo warto rozważyć udostępnienie referencji wideo i recenzji produktów od zadowolonych klientów. Dla osób, które uczą się wizualnie, referencje wideo mogą być bardziej angażujące i przekonujące niż referencje drukowane. Recenzje klientów i opinie na Instagramie stają się źródłem wiedzy o Tobie.
IGTV to doskonała platforma do udostępniania filmów klientom, ponieważ można przesyłać dłuższe filmy, trwające do 1 godziny. Wykorzystanie IGTV na swoim profilu sprawi, że wzrośnie aktywność użytkowników i pojawią się pozytywne recenzje klientów i opinie na Instagramie.
Dlaczego akurat Instagram?
Instagram jest jedną z najgorętszych platform społecznościowych. Wielu marketerów dostrzega fakt, że Instagram to najlepsze miejsce do interakcji z odbiorcami. Wskaźnik zaangażowania na Instagramie w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi jest kilkakrotnie wyższy dzięki temu, że treść dostarczana jest w formie wizualnej, która zawsze angażuje czytelnika. Jeśli Twoja nisza jest silnie związana ze zdjęciami i filmami, Instagram może być dla Ciebie. Recenzje klientów i opinie na Instagramie są więc
Rób ładne zdjęcia
Wiedza o tym, jak zdobyć sławę na Instagramie, wiąże się z kilkoma kluczowymi czynnikami. Ale najważniejsze jest, aby Twój profil na Instagramie wyglądał świetnie. Nikt nie będzie obserwował profilu, na którym zamieszasz zdjęcia w niskiej jakości. Jeśli Twoim celem jest zaprezentowanie czegoś na fotografii, Twoje obrazki muszą wyglądać niesamowicie. Lepiej nie publikować nic, niż opublikować złe zdjęcie. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest przesłanie około kilkunastu najlepszych zdjęć. Jeśli nie masz ich tak wielu, popracuj nad tym, by zdobyć ich więcej. Upewnij się, że publikujesz tylko przyciągające wzrok materiały wysokiej jakości. Walory graficzne przyciągają followersów, co zapewnia liczne, afirmatywne recenzje klientów i opinie na Instagramie.
Jeśli zaczynasz na Instagramie, dobrym pomysłem jest ulepszenie fotografii z Twojego telefonu za pomocą różnorakich narzędzi. Ludzie lubią tylko obserwować fotografów z interesującymi zdjęciami. Aby poprawić swoje materiały, pracuj nad tworzeniem obrazów o doskonałej kompozycji. Dowiedz się, jak używać światła do tworzenia bardziej oszałamiających i dramatycznych zdjęć. Naucz się korzystać z ustawień aparatu. Ładne, estetyczne zdjęcia sprawią, że recenzje klientów i opinie na Instagramie będą entuzjastyczne.
Możesz również rozważyć użycie bardziej zaawansowanej aplikacji niż ta wbudowana. Edytuj swoje zdjęcia na Instagramie za pomocą aplikacji do edytowania zdjęć, aby upewnić się, że wyglądają najlepiej przed udostępnieniem. Poświęcenie czasu na udoskonalenie swoich zdjęć bardzo zaprocentuje w procesie kampanii Twojego profilu, co sprawi że zdobędziesz pozytywne recenzje klientów i opinie na Instagramie.
Zadbaj o hashtagi
Hashtagi są czymś charakterystycznym właśnie dla Instagrama. To swoisty odnośnik, dzięki któremu można dotrzeć do nowych widzów zaskakująco szybko. Warto zdawać sobie sprawę z tego, jakie hashtagi są obecnie najpopularniejsze – wykorzystanie tej wiedzy w swoich materiałach może przynieść olbrzymie korzyści. Przykładowo, jeśli największą popularność zdobywa obecnie hashtag #food, być może warto wstawić na swój profil coś powiązanego z jedzeniem i połączyć to z tym konkretnym wyrażeniem. Wówczas każdy, kto będzie szukał treści pod hashtagiem #food może natrafić na Twój content. Jeśli hashtagi będą połączone z dobrą jakościowo treścią, recenzje klientów i opinie na Instagramie będą pozytywne.
Jeśli przeprowadziłeś badania dotyczący używania hashtagów, prawdopodobnie znalazłeś sprzeczne porady. Niektórzy twierdzą, że używają tylko kilku hashtagów, aby nie wyglądało to na spam. Inni z kolei uważają, że powinieneś użyć 30 hashtagów, co jest obecnie maksymalną liczbą dozwoloną przez Instagram. Badania marketerów pokazują, że użycie ponad 11 hashtagów zwiększa zaangażowanie. 30 może być lekką przesadą, to jednak też zależy od popularności naszego profilu i konkretnych rodzajów treści, które na nim umieszczamy.
Gdy sprawdzono zasięg tego samego postu z mniejszą ilością tagów, zasięgi nie wzrastały, a często nawet malały. Spróbuj więc użyć ich wszystkich i upewnij się, że pasują do wpisu i Twojej niszy. Nie używaj bardzo popularnych hashtagów. Zamiast tego spróbuj użyć takich, które mają około 100 000 do kilku milionów udostępnień, aby uzyskać lepszy zasięg. Nie jest to oczywiście reguła, ale bardzo często się sprawdza.
Zostaw kampanię specjalistom
Jeśli nie czujesz się na siłach, by samemu zarządzać swoją kampanią marketingową na Instagramie, zatrudnij do tego sztab specjalistów. Może mieć to różne formy i niekoniecznie jest drogie. Jeśli Twoim profilem zajmować się będzie firma, która będzie dopasowywała każdy aspekt i prowadziła go właściwie za Ciebie, ceny rzeczywiście mogą być wysokie. Istnieją jednak tańsze i jednorazowe rozwiązania, takie jak wykupienie Followersów na Instagramie. Jest to dziś bardzo popularny trend, nawet wśród celebrytów i dużych marek. Szczególnie dobrze sprawdzi się jednak na samym początku naszej działalności, gdzie zdobywanie popularności jest najtrudniejsze. Specjaliści sprawią, że recenzje klientów i opinie na Instagramie będą pozytywne.
Dlaczego szczególnie na początku warto zainwestować w polubienia i Followersów na Instagramie? Pusty profil nie wzbudza zainteresowania i bardzo ciężko jest się wybić, nawet jeśli wrzucamy wartościowy content. Jeśli nasze materiały generują już jakikolwiek ruch, ich odbiór jest znacznie lepszy. Jeśli zdecydujemy się na ten rodzaj kampanii z zaufanej strony, możemy liczyć na niskie ceny oraz wartościowe polubienia i obserwujących. To jedna ze skuteczniejszych metod promocji naszego profilu, szczególnie w pierwszych dniach lub tygodniach naszej działalności w social media.
Wniosek
Recenzje klientów i opinie na Instagramie mają różne formy – między innymi cytaty klientów, studia przypadków, recenzje i referencje wideo. Przy właściwym stosowaniu opinie klientów na Instagramie mogą stanowić dowód społecznościowy i dać odwiedzającym i obserwującym solidny powód do zaufania Twojej marce.
Nasza oferta Social Media
W naszym sklepie możesz skorzystać z oferty like, komentarze, wyświetlenia i obserwujący. Z pewnością pomoże Ci to w rozkręceniu profilu zarówno biznesowego jak i prywatnego, co z pewnością pozytywnie wpłynie na ruchy na Twoim koncie. Jeżeli masz jakieś wątpliwości, albo chcesz znać szczegóły naszej oferty zachęcamy do kontaktu. Jeżeli jesteś zainteresowany również podkręceniem profilu na innych platformach tj. YouTube, czy Facebook u nas również znajdziesz coś dla siebie.
Sprawdź również: